Avatar billede fraller Nybegynder
24. september 2003 - 14:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

OC af kingston pc3000 og Barton 2500+ vs. 2800+

Skal have købt ny spand nu her, vil have et system der kører 400 mhz hele vejen rundt.
Bundkortet bliver sandsynligvis enten en Asus A7N8X DeLuxe /GD ATX eller en Abit NF7-S ATX, har ikke lige bestemt mig for hvilken endnu.
Spørgmålet er om jeg skal købe en 2500+ barton eller en 2800+ barton?, da den jo skal køre som en 3200+ med 400 fsb. 2500+ er jo en del billiger, men ved ikke om den er ligeså nem at få til at køre 3200+ som 2800+ er.
Ligeledes har jeg en makker som ligger inde med 1gb kingston hyperX ram pc3000, altså 366 mhz, som jeg kan købe, men er de nemme at at få op på 400, eller skal jeg købe nogle nye pc3200?
Avatar billede Slettet bruger
24. september 2003 - 14:45 #1
Køb en Barton 2500+, de er fuldstændigt ens, bortset fra at de er clocket forskelligt fra fabrikken. De overclocker lige godt, som regel op til 2400-2500Mhz, selvfølgelig med naturlige variationer.

Du kan nemt få PC3000 HyperX op på 200Mhz (400DDR), men det bliver på bekostning af timings. HyperX er bygget til stramme og hurtige timings (6-2-2-2), men kan komme langt højere op med lidt slappere timings (f.eks 7-3-3-3). Det koster lidt hastighed, men hvis du kan få dem billigt er det værd at overveje.
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
25. september 2003 - 14:20 #2
Jeg ville også sige 2500, af samme grund som w00t.
Men mht. ram så er HyperX pc3000 meget gode ram, men de skal bare have nogle Volt at lave af.
w00t <---
Det er ikk sikkert de kan køre Cas3, da de fra fabrikken ikk er rated det. Du ser tit ram som er rated cas2 som slet ikk kan køre cas3 lige gyldig hvad og den anden vej rundt.
Men jeg har ikk et par HyperX, så jeg skal ikk kunne sige det med sikkerhed.
/Thomas
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2003 - 10:12 #3
RAM der kan køre cas2 ved en given hastighed kan også køre cas3, det vil jeg æde en gammel hat på. cas3 er langsommere end cas2, derfor er det ikke noget problem.

" Once we hit the ram's limit at CAS2, we can drop to CAS3 and keep cranking it up" klippet fra http://www.overclockers.com.au/techstuff/r_corsair_pc133c2/page2.shtml
Almindelig overclocking procedure, se hvor højt man kan komme med stramme timings (cas2), slække på timings (cas3) og hæv yderligere.
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
26. september 2003 - 16:35 #4
Hvis du ser de nye PC4000 eller 4200 som er rated CAS3, de kan på ingen måde kører CAS2.
Jeg ved ikk med OCZ's PC4000 som er rated CAS 2,5 3 3 7 om de kan kører CAS, men jeg mener det ikk.
/Thomas
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2003 - 12:00 #5
"Hvis du ser de nye PC4000 eller 4200 som er rated CAS3, de kan på ingen måde kører CAS2."

Sikkert ikke, og jeg har heller ikke påstået andet. Men det omvendte er tilfældet, altså cas2 rated RAM kan altid køre cas3 og højere, simpelthen fordi cas3 er langsommere og derfor nemmere at opnå.
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
28. september 2003 - 14:39 #6
Self., det ved jeg godt.