Avatar billede exe_science Nybegynder
27. december 2000 - 22:04 Der er 28 kommentarer og
2 løsninger

domæne med ÆØÅ

Hejsa der er mange som jeg har hørt herinde der griner ad newbies når de gerne vil have et domæne navn med ÆØÅ. Det kan man faktisk godt få. hvis i ikke tror mig kan i jo selv se på http://www.domænenavn.nu/

eXe_Science
http://users.cybercity.dk/~dsl10094/exescience/
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
27. december 2000 - 22:06 #1
eller http://www.æøå.nu

- Rasmus Styrk
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
27. december 2000 - 22:06 #2
ehm .. det ved vi godt .. men grunden til at nogle griner er fordi at folk vil have .DK/.COM etc. domæner med ÆØÅ...
Avatar billede leif Seniormester
27. december 2000 - 22:07 #3
Det skal lige siges at man skal have på nuværende tidspunkt et domæne navn som ikke er .nu hvor selve siden ligger.
Avatar billede exe_science Nybegynder
27. december 2000 - 22:07 #4
ikke altid.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
27. december 2000 - 22:09 #5
exe_science:> jo.. du skal have 2 domæner for at kunne få et .NU med ÆØÅ. Du skal have f.eks.

mitdomaene.dk hvorefter du så kan få mitdomæne.dk
Avatar billede emulatorspil.dk Nybegynder
27. december 2000 - 22:10 #6
jeg er ret sikker på at man godt kan få et com domæne med æøå.

- Rasser
Avatar billede exe_science Nybegynder
27. december 2000 - 22:13 #7
tdaugaard  det var ikke det jeg sagde: ikke altid til.
Avatar billede repsac Nybegynder
27. december 2000 - 22:28 #8
Nu sidder jeg så i USA og surfer gennem en amerikansk proxy. Jeg siger den skal finde \"www.åst.dk\", skal den så finde; aast.dk eller bare ast.dk?

Lad os også få alle de russiske tegn med ... så går de sq da helt galt. Eller hvad med kinesisk?
Avatar billede repsac Nybegynder
27. december 2000 - 22:29 #9
(det var selvfølgelig en fiktiv situation ...)
Avatar billede exe_science Nybegynder
27. december 2000 - 22:34 #10
hehehe repsac  du er da meget sjov men du har da ret det ville da se sjovt ud med kinesisk. men hvis du nu vil finde åst.nu skal du skrive aast.nu
Avatar billede leif Seniormester
27. december 2000 - 22:35 #11
repsac >> Der skal selvfølgelig kaldes hvad den \"internationale\" adresse!!!
Avatar billede repsac Nybegynder
27. december 2000 - 22:38 #12
Jeg kender intet til om det kan lade sig gøre, men ville idén ikke være at brugeren skulle skrive www.åst.dk i stedet for www.aast.dk?
Avatar billede repsac Nybegynder
27. december 2000 - 22:47 #13
Hvis man forsøger at finde www.åst.dk for man selvfølgelig en fejlmeddelelse, men adressen ændres også ... til http://www.Ã¥st.dk ... spændende ...
Avatar billede repsac Nybegynder
27. december 2000 - 22:49 #14
NEJ jeg har hverken taget svampe eller noget ... men hvorfor ikke bare holde sig til det go\'e gamle engelske alfabet?
Avatar billede repsac Nybegynder
27. december 2000 - 22:51 #15
\"repsac >> Der skal selvfølgelig kaldes hvad den \"internationale\" adresse!!!\"
=>leif: Jeg fatter ikke rigtigt hvad du mener, men ok ... det er nok bare mig der er lidt lam i bøtten (?).
Avatar billede repsac Nybegynder
27. december 2000 - 22:54 #16
Baah. Så sidder man her og diskuterer med sig selv ... men jeg får ret gør jeg ... jeg er fløwn\'!
Avatar billede exe_science Nybegynder
27. december 2000 - 22:55 #17
hmmmm ja      hehe
Avatar billede leif Seniormester
27. december 2000 - 22:55 #18
repsac >> Ja, den adresse du har uden ÆØÅ, hvis du laver PR i USA skal du jo ikke vise ÆØÅ. Det kan gost være det er mig der er uforstålig.
Avatar billede repsac Nybegynder
27. december 2000 - 23:14 #19
Tak det er jeg klar over!
Men hvad fa\'en skal den amerikanske proxy gøre når den får et Å smidt i hovedet?
Skal den vælge AA eller bare A?
Avatar billede repsac Nybegynder
27. december 2000 - 23:16 #20
Eller vil den forsøge at finde www.Ã¥st.dk? ... skummel adresse!
Avatar billede leif Seniormester
27. december 2000 - 23:17 #21
Det gør den Amerikanske proxy da heller ikke, hvorfor skulle den det???
Avatar billede leif Seniormester
27. december 2000 - 23:18 #22
Men hvis den skulle vælge noget skulle den vælge AA!!!
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2000 - 23:34 #23
Den amerikanske proxy behandler lige så godt æøå som alle andre tegn, da æøå høre med til vesteuropærisk tegnsæt. Man har kunnet bruge æøå i domænenavne siden juli 2000.
Avatar billede beaviz Nybegynder
28. december 2000 - 02:47 #24
Beaviz vil gerne se en rfc om emnet!
Avatar billede Slettet bruger
28. december 2000 - 11:26 #25
Jeg ha ikke haft problmer med f.eks. at komme ind på www.købonline.nu med mine klientmaskiner, i den tid, at jeg brugte muliproxy, som bl.a. benytter sig af amerikansk servere, så derfor kan jeg ikke forestille mig, der skulle være noget problem. Det må være brugerne, der for problemerne, hvis de ikke har tegnenen i tegnsættet på deres PC\'er
Avatar billede ahl Nybegynder
28. december 2000 - 12:55 #26
Faktisk har W3 vedtaget at i det nye år skal der være mulighed for at få danske bogstaver (ÆØÅ!) og kinesiske tegn i internet adresser!!
Avatar billede dar Nybegynder
28. december 2000 - 16:12 #27
*lol* Det bliver fanme sjovt at se ie gakke ud når man skal ind på en kinesisk side...
Avatar billede ahl Nybegynder
28. december 2000 - 17:19 #28
IE gakker ikke ud når den går ind på en kinesisk side. Den spørger om man vil installere et kinesisk sprogmodul, og det sku meget fint!
Avatar billede dar Nybegynder
29. december 2000 - 14:02 #29
Jaja. Men hvis adressen nu også er kinesisk!
Avatar billede ahl Nybegynder
29. december 2000 - 14:47 #30
Hvis den kan skrive kinesiske tegn i dokumentet kan den vel også skrive det i adresselinien!