Avatar billede exe_science Nybegynder
27. december 2000 - 21:27 Der er 24 kommentarer

Domæne gratis.

Jeg har hørt at der er en amerikansk side hvor man kan bestille et domæne navn altså et com/org/net det er ikke domainzero.com heller ikke namezero.com. når man så havde estilt det købte de det så og så fik man 20 mb. gratis webspace. og der var ikke nogle banners på.  det lyder mærkeligt men det passer. siger de.
Avatar billede darkphazer Nybegynder
27. december 2000 - 21:28 #1
Hvem er \"DE\" som siger det ?

-DarkPhaZer
Avatar billede exe_science Nybegynder
27. december 2000 - 21:30 #2
nogle af mine kamerrater.
Avatar billede darkphazer Nybegynder
27. december 2000 - 21:33 #3
Jeg har også selv hørt rygtet og at det skulle være domainzero og namezero. Det er vist også rigtigt nok at domænet er gratis, men man skal betale for webhotellet, og det er vist temmelig dyrt.

-DarkPhaZer
Avatar billede exe_science Nybegynder
27. december 2000 - 21:34 #4
du skal ikke betale noget du bestemmer bare hvilken adresse den skal hendføre til.
Avatar billede microtec Nybegynder
27. december 2000 - 21:44 #5
Du kan da også få \"gratis\" DK-Domæne hos næsten alle danske udbydere af web-hoteller.
Du skal så bare betale for et web-hotel.

Hvis det virkeligt er sant at du kan få det gratis som du beskriver, er det jo ikke dit domæne, sådan juridisk. Hvis de registrere det og køber det kan de gøre med det hvad de vil. Hvis de pludseligt finder på at de vil bruge det selv eller du skal betale for det kan du intet gøre.
Avatar billede exe_science Nybegynder
27. december 2000 - 21:48 #6
det ved jeg godt at de kan men de har så mange brugere så de tjekker næsten ikke domæne navnene
Avatar billede darkphazer Nybegynder
27. december 2000 - 21:51 #7
Tror faktisk at den med det gratis .com domæne er en and

-DarkPhaZe
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2000 - 21:52 #8
Ja du kan bestille gratis, men kommer til at betale afgiten. Det vil svare til at udbyderen ikke tager noget for et dk domain bestilling, men man skal kun betale afgiften til hostmaster. Bagefter så sponsorerer udbyderen 20 MB til dig. Du har næsten det samme hos subnet. Der vælger du også selv dit domain navn, men det er gratis og du skal ikke betale afgift. Tilgængæld har du så lige det lille efternavn subnet med.
Avatar billede exe_science Nybegynder
27. december 2000 - 21:59 #9
Jeg vil så lige fortælle DarkPhaZe  at det passer det med at du kan få com org net jeg har selv et.
Avatar billede darkphazer Nybegynder
27. december 2000 - 22:02 #10
Gratis uden års afgift, og til præcis det webhotel man selv ønsker ?

- DarkPhaZe
Avatar billede exe_science Nybegynder
27. december 2000 - 22:05 #11
ja siger jeg gå ind på namezero.com og tryk på free personal sign up så gør du som der står.
Avatar billede microtec Nybegynder
27. december 2000 - 22:09 #12
PAS PÅ!!!!

Hvis du ikke står som ejer af domænet er du faktisk MEGET dårligt stillet.
Hvis det nu viser sig at dit domæne er rigtigt godt, vil det så ikke være skide ærgeligt at se et-eller-andet amerikansk firma sælge det uden du kan gøre en skid?

Hvordan er du stillet hvis det amerikanske firma krakker eller bliver solgt?
Nemt svar; Du har overhovedet INGEN rettigheder.

Hvad med de penge og/eller energi du har brugt på at gøre dit domæne kendt?

Hvis jeg var dig, ville jeg betale hvad det koster at registrere domænet og så \"parkere\"det gratis hos f.eks. www.frepaq.dk hvis det skal være billigt.
Så er det 100% DIT domæne og du har alle retighederne til det.
Avatar billede microtec Nybegynder
27. december 2000 - 22:11 #13
exe_science >> Du kan kun bruge namezero.com hvis du bor i USA eller Canada.

<SNIP>
The Namezero PersonalFree and BusinessFree services are available currently in the following countries:

United States
Canada
You may immediately sign up for the Plus service available worldwide, click here to sign up now.
If we are not currently offering the free service in your country, we encourage you to sign up for our service and we will keep you informed of changes in service availability or upcoming new services.
</SNIP>

Avatar billede darkphazer Nybegynder
27. december 2000 - 22:14 #14
Man for heller ikke noget certifikat på det så derfor er man ikke ejer af domænet, men låner det gratis af namezero. Thats stupid !

-DarkPhaZer
Avatar billede microtec Nybegynder
27. december 2000 - 22:15 #15
exe_science >> For øvrigt er det heller ikke helt \"gratis\" men koster \"kun\" $24.95 om året.

<SNIP>
Compared to Register.com Pricing:
1-year Domain:  $35
E-mail: $29
Unlimited URL Forwarding: $49
1 Domain Transfer: $35
Register.com $148
Or, all of the above services available
with Namezero\'s Personal Plus
package for $24.95.
</SNIP>

Avatar billede darkphazer Nybegynder
27. december 2000 - 22:18 #16
Og det er dyrt for et domæne :) Stakkels dem der for en regning *g*
Avatar billede Slettet bruger
27. december 2000 - 23:15 #17
Ja for personer, som bor i USA og så er det gratis med modifikationer. ;(
Avatar billede microtec Nybegynder
27. december 2000 - 23:26 #18
exe_science >> Jeg syntes du skal droppe det.
Du vil kun få skuffelse og ærgelse ud af det.
Du kan være så godt som sikker på at der står noget med \"småt\" som du har overset.

Det er ikke nogen der kan leve af at give dig et gratis domæne, som de betaler oprettelse mv. for, uden der stikker noget under.
Avatar billede madzzz2 Nybegynder
29. december 2000 - 21:48 #19
For et stykke tid siden skrev de i PC Planet at man kunne få et gratis domain så jeg tjekkede det. Du kan kun få et gratis domain hvis du bor i USA ellers koster det. Det er ret smart fordi at de reklamerer om gratis domain, de glemmer bare at sige at det kun gælder når du bor i USA. Det får man dog af vide når du har kigget dig om på deres side!
Avatar billede madzzz2 Nybegynder
29. december 2000 - 21:50 #20
Ups jeg har misforstået det du skrev, jeg troede at du troede at det hed Domainzero.com eller namezero.com. Jeg læste vist for hurtigt UPS!
Avatar billede exe_science Nybegynder
03. januar 2001 - 18:10 #21
microtec >> jeg hader folk som dig du er kun til besvær. fordi du kan fandme få et gratis domæne navn men der er bare en fucking banner nede forneden. den kan du bare fjerne men der kommer til at stå den nye adresse så det er skod og hvis du bliver ved på den måde så gider jeg ikke tale med dig mere. men hvis du har et script hvor der bliver ved med at stå domænet. så er du tilgivet.
Avatar billede microtec Nybegynder
03. januar 2001 - 18:17 #22
exe_science >> Vil du godt lige forklare dine verbale angreb på mig.
Det er ikke en måde at opføre sig på.

Jeg har blot givet dig et godt råd så du undgår at blive skuffet. Det er frit om du vil følge det.
Avatar billede microtec Nybegynder
03. januar 2001 - 20:02 #23
exe_science >> Hvad bliver du af?

Der er 3 muligheder:

1. Du forklarer hvorfor du \"hader folk som mig\".

2. Du giver mig en uforbeholden undskyldning

3. Jeg beder Admin om at smide dig ud så du ikke længere kan svine folk til på Eksperten.

It’s your choice, men har du ikke svarret inden 24 timer vælger jeg 3 for dig.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
26. juni 2003 - 16:29 #24
Lukketid -

/victor-1