Avatar billede fred2002 Nybegynder
20. september 2003 - 19:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Registry Backup i dos?

Hej experter...

Jeg har en computer som er crashed. Jeg skiftede motherboard og proceccor og nu virker den ikke (jeg kunne ikke stare op). Jeg har en ide om at det er driverne til mit chipset der ikke er rigtige efter skiftet fra er via chipset til et nForce chipset. Jeg har nu bestæmt mig for at reinstalere mit windows, men så går hele min registreingsdatabase tabt.
Det jeg nu vil spørge om er om der er nogen der kender et lille utility til at tage backup at registringsdatabasen i DOS...

Please help me...

Hilsen fred2002
Avatar billede nmh Nybegynder
20. september 2003 - 20:05 #1
Når du har skiftet motherboard m.m.kan du ikke regne med du kan bruge din gamle installation. Nogle gange kommer den selv på banen. Man skal genstarte en del gange, mens maskinen finder nyt hardware.
Hvilken windows version kører du med?
Avatar billede fred2002 Nybegynder
20. september 2003 - 20:09 #2
2000 skal skifte til XP nu... men skal have taget backup af min registrerings database.
Avatar billede nmh Nybegynder
20. september 2003 - 20:35 #3
Jeg tvivler på du vil have noget ud af din registreringsdatabase fra win 2k i win xp. Du kan i stedet prøve en opgradering med win xp.
Nu kan du jo vente at se om der kommer andre forslag.
Avatar billede shitping Nybegynder
20. september 2003 - 23:54 #4
rollbackfilerne i en windows2000 ligger i den superskjulte mappe "System Volume Information" (Den er lidt kringlet at få adgang til)
Aktive i c:\winnt\system32\config
Men prøv først at genstarte i fejlsikret tilstand, højreklik på denne computer klik på fanebledet hardware klik på enhedshåndtering, og slet det hele. Herefter genstarter du og windows burde selv finde det hele.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
21. september 2003 - 00:00 #5
Hmm.. det er jo noget rod, men jeg har da et forslag.
Kør en repair af windows 2000. Du ksla springe over det første tilbud om repair og lade som om du vil installere på ny. Når du så har valgt hvor du vil installere, vil den komme og sige at der allerede er en installation og spørge om den skal reparere. Det skal du svare ja til.

Det gode ved denne måde er at alle drivere bliver geninstalleret, men jeg er 99% sikker på at den ikke vil installere driverne til dit gamle motherboard, så på den måde kan du sikkert få den i luften igen.

Nåt først den er i luften kan du så opgradere til xp, og derved overføre alle dine indstillinger.
Avatar billede halifax Nybegynder
21. september 2003 - 04:39 #6
Jeg læste for nogen tid siden et spm. her på E.dk om én som havde eller skulle opgradere bundkort, cpu, ram osv.
Hans valg (løsning) var at slette hele nøglen Enum i reg.databasen. Her ligger alle registreringer om chipset, tilsluttet hardware og deres drivere osv.
HKEY_LOCAL_MACHINE\Enum

Herefter (gen)installere Windows, bundkortets drivere osv. hvorefter nøglen i databasen ville blive genskabt i opdateret form.
Nogen der kender / har prøvet den fremgangsmåde.
Avatar billede halifax Nybegynder
21. september 2003 - 04:43 #7
På en Win98 maskine kan man fra DOS køre Scanreg /? som viser mulighederne. Herunder er (fra DOS)
scanreg /backup

Du kan prøve hvad mulighederne er i Win2000.
Avatar billede fred2002 Nybegynder
11. oktober 2003 - 10:53 #8
ordnede det på en anden måde