Avatar billede 17196 Nybegynder
18. september 2003 - 02:26 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Text er grim!

Jeg har noget tekst i PS, som af en eller anden grund bliver meget grimt. Ser vildt pixileret ud. Jeg har rasterize text layeret for at lave en outside stroke på 1. Mit dokument er i 72 dpi! Har endda prøvet at skrive det i Illustrator - men med samme resultat. Jeg kan ikke forstå det, måske kan i hjælpe mig? - har jeg måske nogle forkerte indstillinger? Teksten stod til SHARP før jeg rasterizede, har også prøver de andre indstillinger der! Er det måske skrifttypen der er dårlig? http://www.1001fonts.com/font_details.html?font_id=1063
Hvis det er, kender i så lignende gratis fonde, der er bedre?? Har prøvet mange fonde i PS, men de giver allesammen det samme resultat!!! Skrift størrelse 13. Character tracking = 50(mellemrum mellem bogstaver).
Ja, så har jeg vist nævnt alt..
Avatar billede jahamnej Nybegynder
18. september 2003 - 02:42 #1
Ved siden af tekst størrelses indstillingen, ser du en boks hvor der er fire valgmuligheder. None, Crisp, Strong og Smooth - din står måske på "None"... det er mit gæt.
Avatar billede 17196 Nybegynder
18. september 2003 - 02:44 #2
Teksten stod til SHARP før jeg rasterizede, har også prøver de andre indstillinger der! Så det er prøvet... !!!!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
18. september 2003 - 07:10 #3
Du har sikkert fået fat på en pixel font.

/per
Avatar billede casa_dk Nybegynder
18. september 2003 - 09:38 #4
hvorfor har du rasterizede dit tekst lag før du stroker det?
Avatar billede helmersen Nybegynder
18. september 2003 - 15:00 #5
Filter - Blur / Blur more .. vel at mærke hvis dit layer er flattened eller merged.
Avatar billede 17196 Nybegynder
18. september 2003 - 16:34 #6
Troede det var den eneste måde at lave outlines på, men kan godt se, jeg bare kan sætte det i blending options! Blur more, ja - så bliver det vildt utydeligt!!!
Avatar billede helmersen Nybegynder
19. september 2003 - 13:10 #7
Hm .. Hvis alt failer, så prøv at reinstallerer PS .. hvis problemet så stadig er der, ja så er den helt gal. Så hvis det så ikke er fonten der bare er sådan, så må det være din hardware.

/Helmersen
Avatar billede jbob Nybegynder
20. oktober 2003 - 22:20 #8
Jeg har aldrig set en font ændre sig ved resterrize. Det er klart at hvis du efterfølgende resizer opad vil fonten blive pxeleret.
Avatar billede bitbyte Nybegynder
23. december 2003 - 00:23 #9
72 dpi duer ikke til print ( det er den opløsning man bruger til skærmfremvisning)

200 - 300 dpi = godt resultat på de fleste printere
Avatar billede bitbyte Nybegynder
23. december 2003 - 00:25 #10
ups... glemte lige... Du skal altså starte med at sætte dit dokument til  200/300 dpi før du begynder at pille vid din skrift..
Avatar billede casa_dk Nybegynder
23. december 2003 - 18:02 #11
der er vidst noget der er misforstået....
de fleste printere kan ik klare mere end op til 85dpi,så blir det smudset...
jeg ville kun lave det i 200-300 dpi hvis det var til tryk. ellers ville jeg holde mig fra det!....
Avatar billede bitbyte Nybegynder
23. december 2003 - 19:59 #12
Nej jeg har ikke misforstået noget... Har arbejdet med print og tryk i mere end 15 år og underviser også.

Men ellers God Jul og Godt Nytår :-)
Avatar billede 17196 Nybegynder
23. december 2003 - 21:59 #13
Det var nu bare til web, så jeg har lavet det i 72 dpi! Skærmen kan vel ikke vise mere end de 72?
Avatar billede 17196 Nybegynder
30. januar 2006 - 00:23 #14
.