Avatar billede shadowman Nybegynder
17. september 2003 - 22:09 Der er 6 kommentarer

PC, Headset og Voice

Jeg har lige købt mig en Level One USB Bluetooth adaptor og lånt et Nokia HDW-2 headset (jeg havde en Ericsson T68i i forvejen). Jeg kan sagtens få telefonen og headsettet til at kommunikere sammen, og jeg kan finde på telefon og headset på min pc. Jeg kan også skrive ud via bluetooth til min printer (HP DJ995Cxi) - så jeg går ud fra at det hele virker. :o)

MEN - jeg ville utroligt gerne kunne bruge mit Nokia headset sammen med et ip-voice-telefoni program på min pc, hvis dette er muligt. Det ville jo være fedt at kunne bruge det sammen med f.eks. Skype. Men hvordan bærer jeg mig ad med at få min pc til at benytte mit bluetooth headset i stedet for mit normale headset ??? Skal man ha' et 3. parts program for at det virker??

Desuden overvejer jeg, såfremt det kommer til at virke, at købe et Bluespoon Cameleon headset i stedet for - nogle der har erfaringer med det ??
Avatar billede phillips82 Nybegynder
17. september 2003 - 22:11 #1
Jeg har selv haft Bluespoon, og kan ikke sige andet end thumbs up!
Jeg prøvede mange headsets da jeg skulle købe det, og INGEN af de andre havde lige så god lyd som Bluespoon. Det har også en god rækkevidde (ca 15 m med T68i)

Go for it!
Avatar billede shadowman Nybegynder
19. september 2003 - 20:53 #2
Jeg takker for info omkring Bluespoon - og jeg er efterhånden også ved at være overbevist om at det er det headset jeg skal investere i..... MEN....

Jeg har stadigvæk ikke fået mit Nokia HDW-2 til at virke på min pc, men jeg har skiftet min Bluetooth driver ud til Widcomm BTW, og nu kan jeg finde, installere og connecte til mit headset. Men jeg kan ikke få noget lyd hverken til eller fra min pc. Når jeg går ind i lydinstillinger for Bluetooth Audio har jeg ingen muligheder for at justere volumen, og jeg kan heller ikke vælge indstillinger for afspilning.

Jeg håber der er nogle der har en go' ide til hva' søren jeg skal prøve nu :)
Avatar billede shadowman Nybegynder
19. september 2003 - 21:12 #3
Det skal lige tilføjes at det hele stadivæk virker fint sammen med min printer :)
Avatar billede greenday Nybegynder
25. september 2003 - 22:55 #4
Hej Shadowman !
Jeg har også lige købt, men kan heller ik få noget til at virke ;( Har Du fundet ud af noget ??
Jeg har et Level One USB Bluetooth adaptor, og ST Lab Bluetooth Headset Y240
Men har ik kunne få noget igennem ;(
Hvis Du kan må Du gerne hjelpe mig ;)
Avatar billede shadowman Nybegynder
25. september 2003 - 23:55 #5
Jeg har fundet ud af at Level One USB Bluetooth adaptor ikke virker med voice. Så selv om du kan finde et headset har du ikke mulighed for at bruge den til voice. Så nu må vi bare ud og finde en USB dongle vi kan bruge i stedet for. Så nu er spørgsmålet bare hvad for en ???
Avatar billede greenday Nybegynder
26. september 2003 - 11:12 #6
Hej igen
Jeg fandt lidt på et afsluttet spørgsmål : http://www.eksperten.dk/spm/404057
Der er et link på den sidde, jeg tror det virker ;)
Kan ik beslutte mig om jeg skal bestille pakken med det hele ;)

Tjek det ud !!!