Avatar billede farili10 Nybegynder
15. september 2003 - 18:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

rigeste lande

er der ikke et sted hvor man kan finde en topti liste over rigeste lande i verden?
Avatar billede mat Nybegynder
15. september 2003 - 18:27 #1
Avatar billede foxy_lady Nybegynder
15. september 2003 - 18:35 #2
Avatar billede farili10 Nybegynder
15. september 2003 - 18:36 #3
nej det er g8 fællesskabet du har fundet og det andet er bnp raten så nej
Avatar billede foxy_lady Nybegynder
15. september 2003 - 18:39 #5
det virkede vist ikke helt.. http://www.quia.com/rd/6913.html tryk begin
Avatar billede larsendrengen Nybegynder
16. september 2003 - 08:11 #6
Det er et næsten umuligt spørgsmål at svare på. Hvornår er et land rigt ???

1) Er det når BNP er stort pr indbygger ?
2) Er det når infrastrukturen er effektiv ?
3) Er det når sundhedsvæsenet er effektiv ?
4) Er det når uddannelsesniveauet er højt ?
5) Er det når landet indeholder mange ressourcer som kan udnyttes forsvarligt ?
eller ......... ???

Mange lande i Afrika er rige på naturressourcer, men befolknigen er fattig.

Saudi Arabien er rigt på olie, kongen er styrtende rig, men befolknigen er fattig på ytringsfrihed m.m

Det er i mine øjne umuligt at give et entydigt svar, for der er mange forbehold man er nødt til at tage i betragtning.