Avatar billede vedelsby Nybegynder
15. september 2003 - 11:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fejl i log'en.

Vi har en domian server stående, den køre Exchange og en række andre programmer.

Jeg får denne fejl i loggen hvert minut :

The description for Event ID ( 109 ) in Source ( myguisvc ) cannot be found.
The local computer may not have the necessary registry information or
message DLL files to display messages from a remote computer.
The following information is part of the event: Interrogate.

Hvordan finder jeg ud af hvad det er der fejler og hvordan finder jeg en løsning?

Håber i kan hjælpe.
Vedelsby
Avatar billede dinkie Nybegynder
15. september 2003 - 11:20 #1
Avatar billede dinkie Nybegynder
15. september 2003 - 11:23 #2
Nå den er ikke på eventid.net..

Præv at se om du ikke kan finde enten servicen eller en fil der refererer til myguisvc.

Når du har fundet den så kan du se hvad programmet er.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
15. september 2003 - 11:25 #3
det lyder som en af jeres terminal user ved remote session til terminalserver og brugerne kør et eller andet program (myguisvc) som findes ikke på den lokal computer (serveren)eller mangler noget DLL og regstry information for at kan vises på brugeren pc..
Avatar billede dinkie Nybegynder
15. september 2003 - 11:25 #4
Hov kigger du i loggen direkte på din exchange eller fra din workstation? Hvis du sidder på din egen og har åbnet loggen på din exchange så får du nemlig ikke altid al information med. Prøv at åbne på exchange serveren hvis det ikke allerede er det du gør.
Avatar billede vedelsby Nybegynder
15. september 2003 - 11:29 #5
Det er loggen fra serveren jeg har pastet ind.
Jeg kigger lige lidt mere på det og leder igen efter en eventuel service etc.
Avatar billede vedelsby Nybegynder
17. september 2003 - 09:56 #6
Jeg kan ikke finde noget der associerer med myguisvc på serveren overhovedet.
Fejlen er kommet uden at vi har installeret noget nyt. Vi forsøger en genstart en gang i aften..
Har i ellers nogen ideer?

MVH
Vedelsby
Avatar billede vedelsby Nybegynder
24. september 2003 - 14:16 #7
OK.. Det var vores CRM system, der lavede en fejl.
Fik genstartet, så nu virker det..
Vil i have del i point for ulejligheden skriv venligst et svar.

Vedelsby
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
24. september 2003 - 14:20 #8
tage nu selv pointene, du har selv løst problemet.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester



Seneste spørgsmål Seneste aktivitet
I dag 14:04 Pixeline cd’er til PC Af Mathilde i Windows
I dag 01:14 Windows 10 - IIS 10 Af bsn i Windows
I går 20:39 Boot fra USB Af poulmadsen i Windows
I går 11:43 Gmail-ikon på skrivebordet Win 10 Af ErikHg i Fri debat
I går 09:22 Lopslag Af Luffe i Excel