Avatar billede pc-cba Nybegynder
15. september 2003 - 09:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tilslutning af printer gennem Router

Jeg har en router , hvor der er tilsluttet to PC'er, den ene PC'er ( samt printer )står ved siden af Routeren, og den anden i et helt andet værelse , det er den jeg gerne ville forbinde med printeren ( den er i øjeblikket forbundet med routeren.)
Kan jeg tilslutte en printer , for herved at kunne printe fra begge PC'er gennem routeren ?
Hvis ikke , hvodan forbinder jeg så printeren ?
Avatar billede kenp Novice
15. september 2003 - 09:42 #1
højreklik på printeren og vælg deling, så kan du tilføje den på den anden.

Ulempen er så at den skal stå tændt for at den anden kan printe.

Alternativt kan du købe en printserver som kan tilsluttes din printer.
Avatar billede vedelsby Nybegynder
15. september 2003 - 09:43 #2
Man kan købe sig en printserver der sætte i routeren.
herved kan man tildele sin printer en ipadresse og derved printe udafhængigt om den ene alle anden computer er tændt. De fåes fra et par hundrede og op.

Du kan jo også tilslutte og dele printeren på den computer der står ved siden af printeren, Således kan du kun printe når den computer er tændt.. (Ikke optimalt, afhængigt af hvad du skal bruge det til.)

MVH
vedelsby
Avatar billede vedelsby Nybegynder
15. september 2003 - 09:43 #3
Og som svar..
Avatar billede pc-cba Nybegynder
15. september 2003 - 10:19 #4
Tak for svaret til jer begge ,
Avatar billede kenp Novice
15. september 2003 - 10:20 #5
Nå hvorfor afviser du så mit svar? når vi skriver det samme?