Avatar billede opsak Nybegynder
14. september 2003 - 15:06 Der er 7 kommentarer

Hvordan ved jeg at det er samme person??

JEg vil gerne spørge om hvordan jeg kan vide at det er den samme person jeg chatter med. Jeg har været ude for at chatte med en som jeg troede var en anden, vedkommende brugte et af mine venners nick, Hvordan kan jeg vide at det er den rigtige? Kan man ikki oprette vedkommende så man aldtid ser om det er fra samme comp???
Avatar billede knocker Nybegynder
14. september 2003 - 15:08 #1
/whois <nick>

Så står der f.eks.:
Knocker is ~Knocker@you.have.to.look4it.dk * Love ain't nothin' but sex misspelled.

-Knocker@you.have.to.look4it.dk < det er ident og hostname. Hvis de er identiske, hele tiden, så har du fat i den samme person. :)
Avatar billede knocker Nybegynder
14. september 2003 - 15:09 #2
Ellers, hvis du virkelig er direkte paranoia, så aftal med din ven, at I har et lille spørgsmål, ved hver start, hvor den anden skal svare korrekt. :O
Avatar billede benny.dk Nybegynder
14. september 2003 - 15:15 #3
Hvis du bruger det med spørgsmålet, så gør det i 'privat':-)

Alt efter hvilken server du bruger, kan man også registrere sit nick og så er det kun vedkommende som kan bruge det.
Avatar billede daquar Nybegynder
21. september 2003 - 00:35 #4
Men den med hostname er faktisk mest sikker. Specielt hvis din ven er en nød der giver sit password ud til alle og enhver :) for så kan du ikke stole på hans auth
Avatar billede xzaz Nybegynder
05. oktober 2003 - 21:28 #5
Du kan også dns'e ham ved /dns <nick> - auth kan nemlig også være
*!*@*.users.quakenet.org = et host.

Du kunne evt. også spørge ham om noget som kun han ved.
Eller ringe ham op eller hvad du nu vil.
Avatar billede jonasan Nybegynder
20. oktober 2003 - 13:59 #6
Hvis du laver en /whois på personen kan der ske to ting. Enten får du noget lignende dette: "LeoN^afk is ~AsIf@0x50a47df1.vjnxx1.adsl-dhcp.tele.dk * NoneOfYours". Hvis du laver så laver /dns LeoN^afk vil du slå hans IP-adresse op og så kan du sammenligne.

Hvis du får *!*@*.users.quakenet.org betyder det, at han har skjult sin host og IP-adresse. Nu kan du IKKE lave /dns på ham. Men så kan du jo altid sammenligne de kanaler de sidder på. Har de +o og +v på de rigtige kanaler osv...
Avatar billede vunde Nybegynder
15. juli 2004 - 22:37 #7
Som sagt kan du let se det mht. til registrering. På nogle netværk, kan man endda sætte "enforce" på, der gør at hvis ikke nicket er "identify"ed inden 1 minut, eller 20 sekunder, vil personen automatisk blive smidt af nicket.

Hvis en person stjæler en andens nick, men kun gør det for at irritere eller drille, er det muligt at personen bare har åbnet en ekstra klient og derved stadig er ident på sit oprindelige nick. Så kan du let lave et "clone-scan" som kan fåes i mange scripts. Bl.a. NoName Script der kan hentes www.nnscript.de

Heri ligger der også en "traceroute"-funktion der sætter dig istand til at se hans dns, selvom den er skjult på en almindelig dødelig /whois <nick>

Vunde