Avatar billede ahrensberg Nybegynder
12. september 2003 - 12:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

MSN eller ICQ på Unix?

Hej Alle

Jeg sidder på et netværk som kører Unix, og ville gerne kunne bruge enten MSN eller ICQ (dog helst MSN!), men jeg kan ikke finde noget der virker...

Jeg har læst spg. http://www.eksperten.dk/spm/192592, men kan ikke få hverken Gaim eller Imici Messenger til at fungere! Når jeg prøver at kører Imici Messenger for jeg blot "Cannot Execute"...

Nogen der kunne hjælpe mig med dette problem?
Avatar billede fbhzone Nybegynder
12. september 2003 - 13:28 #1
Avatar billede ahrensberg Nybegynder
12. september 2003 - 15:14 #2
Jeg har downloadet programmet, men hvordan kører jeg det? Det er en .bin-fil!
Avatar billede fbhzone Nybegynder
13. september 2003 - 02:20 #3
du skal bare køre den.
med kommandoen sh Setup.bin i kommandoprompten
Avatar billede fbhzone Nybegynder
13. september 2003 - 02:24 #4
HUSK der er forskel på store og små bogstaver..
således at: sh setup.bin ikke duer.. det skal være sh Setup.bin
Avatar billede ahrensberg Nybegynder
24. september 2003 - 13:36 #5
Hej igen... Unskyld ventetiden!

Når jeg prøver at køre den i min terminal ved at skrive "sh Setup.bin" skriver den blot: "Setup.bin: Setup.bin: cannot open". Har du/andre nogen idé til hvad det kan skyldes? Kan der var lukket af for det på en-eller-anden måde, så det derfor ikke kan lade sig gøre at køre filen?
Avatar billede vjacob Nybegynder
19. februar 2004 - 09:45 #6
jeg hører ellers at gaim er et af de gode på unix.
Avatar billede ahrensberg Nybegynder
19. februar 2004 - 09:58 #7
Det kan godt være, har som sagt ikke kunne få det til at fungere, men efter vi afsluttede sidst installerede vores afministratorer selv en MSN, som vidst skulle hedde AMSN, og den virker helt fint...
Avatar billede vjacob Nybegynder
19. februar 2004 - 10:07 #8
Godt, så husk at luk tråden :-)
Avatar billede ahrensberg Nybegynder
19. februar 2004 - 10:11 #9
Jeg har da lukket tråden?! Er det ikke det samme som at afgive point??
Avatar billede drystin Nybegynder
07. april 2006 - 15:23 #10
Hej.
http://amsn.sourceforge.net/index.php

Den bruger jeg og den fungere helt fint og nem at installere.

held og lykke.