Avatar billede sutminmega Nybegynder
23. december 2000 - 20:49 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Internet opkobling...

Jeg har en STORT problem med min fars windows 95 computer: Den vil ikke koble op på internettet over min Windows 2000 server.
Der er problemer med mit netværk udover det.
Jeg vil gætte på at problemet ligger på Windows 95 computeren.

På forhånd tak.
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
23. december 2000 - 20:51 #1
Hvordan kommer problemerne med netværket til udtryk?
Avatar billede nomiz Nybegynder
23. december 2000 - 21:27 #2
Hvad er der helt præcist galt med din fars PC? Hvilket netværk er det? DNS oplsyninger.. Netkort? Forbindelser? Hvilke protocoller.. Hvad er fejlen?

/vh
Simon
Avatar billede madse Nybegynder
24. december 2000 - 11:15 #3
Er du 100% sikker på at du har sat serveren rigtigt op? Fordi en 95 maskine skulle sagtens kunne kører internet fra en 2000 server.
Avatar billede sutminmega Nybegynder
24. december 2000 - 14:41 #4
Det der er galt er at den ikke kan få fat i internettet på min Windows 2000 server elleres \"funger\" netværket perfekt.
Det er et 100M/bit netværk.
..Mit DNS hedder sollingevejnet.local
Der oprettet TCP/IP protocoller med fast IP adr.: 192 168 0 1 på Windows 200 serveren og IP adr. på klient computeren er: 192.168.0.2
Avatar billede kgj05 Nybegynder
25. december 2000 - 20:06 #5
Lade vær med at bruge 0 i din ip adresse brug 1 dvs. 192.168.1.1 og 192.168.1.2
Hvor langt kan du pinge: Win2K server, default gateway eller hvad med DNS.
Prøv evt. at oprette filen HOSTS. på din win95 med win2k navnet og adressen i. Du kan finde filen ved at søget efter hosts.sam husk blot at filen skal kun benævnes HOSTS. d.v.s. intet \"efternavn\".
Prøv evt. også at lave samme \"stunt\" på serveren.
Avatar billede kjalle Nybegynder
26. december 2000 - 04:14 #6
Der skulle vel ikke ske noget med \'0\' i en IP ? Det kan man skam sagtens !!!!!!

Bruger du en proxy ? Og er der nogen fejlmeldinger i din Event Viewer på Windows 2000 ? Hvis ja, hvilke ?
Avatar billede sutminmega Nybegynder
26. december 2000 - 13:21 #7
Jeg bruger ikke proxy og ja min Event Viewer er fyldt med meldinger men ikke om \"rigtige\" fejl, men en af de tig den siger under DNS er at min DNS ikke har noget domain, men jeg mener da bestemt at jeg har oprettet et domaine eller nærmere en Forward Lookup Zone.
Avatar billede kjalle Nybegynder
26. december 2000 - 14:36 #8
Nu ved jeg ikke hvor meget du er inde i det her netværksjov - men en vigtig ting når du deler netværk er at alle maskinerne skal have SAMME subnet eks. 255.255.0.0 - har du checket det ?
Avatar billede sutminmega Nybegynder
26. december 2000 - 15:24 #9
Ja de har samme subnetmaske (255.255.255.0).
Netværket virker perfekt undtagen med Internet Sharing.
Avatar billede sutminmega Nybegynder
26. december 2000 - 15:26 #10
Windows opretter også selv en subnetmaske set ud fra computerens IP adr.
Avatar billede kjalle Nybegynder
26. december 2000 - 16:31 #11
okæ ..... Du kan ikke give mig nogen oplysninger mht. gateway og IP ? hvis du evt. sætter din server ip til: 100.0.0.10 ... så sætter du din gateway til: 100.0.0.9 .... dine clienter skal have ip\'erne 100.0.0.(11,12,13-opefter) .... Hvilket proxy program bruger du ? WinProxy ? WinRoute ? Eller ?
Avatar billede sutminmega Nybegynder
27. december 2000 - 00:07 #12
Undskyld, men har du ikke lavet sådan noget her før?
Når man skår Internet Sharing til kræver computeren at man ændre sin IP adr. til 192.168.0.1 og så vil din IP adr. også automatisk kræve en Subnetmaske (hvis den skal være gyldig) med en værdi på 255.255.255.0
Jeg bruger ikke Proxy, da jeg helst ikke vil belaste min computer mere end højest nødvendigt.

Med venlig hilsen Daniel
Avatar billede kjalle Nybegynder
27. december 2000 - 01:44 #13
jo jeg har skam :o) bruger som regel proxyservere i sær den fra MS, internet sharing bruger jeg ikke meget, og jeg ved godt at den kræver det :o) - men jeg TROEDE du brugte proxy og satte alt op \'manuelt\' om man vil ?!
Avatar billede kjalle Nybegynder
27. december 2000 - 01:45 #14
kan sq godt bruge den normale internet sharing - hvor dum tror du jeg er ?
Avatar billede kjalle Nybegynder
27. december 2000 - 01:47 #15
Du minder mig lidt om en jerk kaldet Sunke .... uhm, tag det ikke personligt ! :o)
Avatar billede stampeair Nybegynder
31. december 2000 - 00:08 #16
Problemet kan også være at du ikke har oprettet brugere på win2000 maskinen, win95/98 kan ikke kommunikere med Win2000, uden Win95/98 maskinen er oprettet som bruger på Win2000 maskinen, men win2000 kan godt komunikere med win95/98 uden nogle brugere er oprettet.
Hvordan du opretter brugere går jeg ud fra at du ved, ellers kan du jo oprette et nyt spørgsmål angående brugere i win2000  :-)
Håber at det er til hjælp
Avatar billede sutminmega Nybegynder
01. januar 2001 - 22:02 #17
Undskyld men jeg har skrevet lidt forkert under min problemforklaring, mit netværk fejler IKKE noget udover dette her med Internet Sharing.
Undskyld.

Med venlig hilsen Daniel
Avatar billede kjalle Nybegynder
02. januar 2001 - 21:05 #18
er der bare ingen forb ? til Internettet ?
Avatar billede kgj05 Nybegynder
21. februar 2001 - 15:25 #19
Hej, har du stadigvæk problemer ?
Avatar billede sutminmega Nybegynder
21. februar 2001 - 17:44 #20
Jep der er stadig problemmer.
Jeg har nu skiftet min fars Win 95 til Win 98.
Dette har løst mit problem lidt, men ik\' nok.
Når jeg prøver at gå på nettet kan jeg lige nå at se (nede i bunden) at den skriver noget med dnserror.
Kan det hjælpe?
Please hjælp!!!

Daniel V...
Avatar billede stampeair Nybegynder
08. marts 2001 - 22:30 #21
Jeg bruger winroute på min server for at connecte internettet med mit lokale netværk, med 7 maskiner, og serveren dns og gateway, er indstillet efter stofas krav, men alle klienterne´s dns og gateway skal være serverens TCP/IP, d.v.s at DNS og Gateway på din Win 9x maskine skal være: 192.168.0.1, som er din servers TCP/IP adresse!

Håber det kan hjælpe
Avatar billede stampeair Nybegynder
08. marts 2001 - 22:31 #22
jeg er ikke sikker på at gateway er nødvendig
Avatar billede kjalle Nybegynder
16. marts 2001 - 09:04 #23
i vi gået i stå her eller ? har du stadig problemer ?
Avatar billede sutminmega Nybegynder
17. marts 2001 - 12:24 #24
Jeg har nu skiftet mine fars Windows 95 ud med 98. Efter at havde gjordt dette fik jeg det til at virke, men da jeg så slettede min Windows 2000 server, i den tro at jeg kunne finde ud af at sætte den op igen så det virkede, nossede jeg i det.
Men jeg skal nok selv finde ud af.
Mange tak for hjælpen alle sammen.

Med venlig hilsen Daniel...