Avatar billede terminator Nybegynder
10. september 2003 - 00:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

D-Link 604 - 704P problem

Hej !

Jeg har en D-Link di-604 og den har sådan set altid kørt upåklageligt. Forleden geninstallerede jeg Win XP pro
og fandt ud af at jeg pludselig ikke kunne ændre noget i min router uden at den ligesom fryser i Explorer.
Det første jeg gjorde var at resette routeren for herefter at oprette mit password igen, men nix det ville den bare ikke være med til. Jeg brugte firmware v. 1.62 build6
før jeg ominstallerede og der var ALDRIG noget bøvl.
Så kørte jeg den nye version 1.80 ind, men med samme resultat.....??? Kunne hverken ændre klokkeslet eller password....dog virker den alligevel på nettet.

Bagefter prøver jeg så fra min PC nr.2 og finder ud af at der her slet ingen problemer er....alt virker bare som det skal. Både med firmware v1.62 build 6 og v1.80.

PS: Begge maskiner kører med samme version af Explorer...den HELT nye.

Har en kammerat der har nøjagtigt det samme problem med hans di-704P

Hvad har jeg/vi fået installeret som routeren ikke kan lide ? Er der nogle der har haft samme problem og hvordan har i løst det ?

terminator
Avatar billede hardon Nybegynder
10. september 2003 - 06:48 #1
det kunne godt lyde som om det er fordi du har gået slået windows interne firewall til

Sådan aktiveres eller deaktiveres Firewall til Internetforbindelse
Åbn Netværksforbindelser.
Klik på den opkaldsforbindelse, LAN-forbindelse eller højhastighedsforbindelse til Internet, du vil beskytte, og klik derefter på Skift indstillinger for forbindelsen under Netværksopgaver.
Gør et af følgende under Firewall til Internetforbindelse under fanen Avanceret:
Hvis du vil aktivere Firewall til Internetforbindelse (ICF), skal du markere afkrydsningsfeltet Beskyt computeren og netværket ved at begrænse eller forhindre adgang til denne computer fra Internettet.
Hvis du vil deaktivere Firewall til Internetforbindelse (ICF), skal du fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet Beskyt computeren og netværket ved at begrænse eller forhindre adgang til denne computer fra Internettet.
Bemærk!

Klik på Start, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på Netværksforbindelser, hvis du vil åbne Netværksforbindelser.
Du skal være logget på som computeradministrator for at benytte denne fremgangsmåde.
Hvis du fjerner markeringen i afkrydsningsfeltet Beskyt computeren og netværket ved at begrænse eller forhindre adgang til denne computer fra Internettet, deaktiveres firewall'en på din computer, og netværket er sårbart over for forsøg på indtrængning.
Du må ikke aktivere Firewall til Internetforbindelse på VPN-forbindelser (virtuelt privat netværk) eller på klientcomputere, fordi ICF vil forstyrre fil- og printerdeling.
ICF kan ikke aktiveres på private forbindelser på værtscomputeren med Deling af Internetforbindelse.
Deling af Internetforbindelse, Firewall til Internetforbindelse, søgning og administration og Netværksbro er ikke tilgængelig i 64-bit-udgaven af Windows XP.
Avatar billede hardon Nybegynder
10. september 2003 - 06:48 #2
skulle være et svat
Avatar billede terminator Nybegynder
11. september 2003 - 16:39 #3
Desværre... det var ikke det. Firewall var ikke slået til.
Avatar billede terminator Nybegynder
18. september 2003 - 03:09 #4
Lukker spørgsmålet, da der åbenbart ikke kommer flere svar...
Avatar billede terminator Nybegynder
18. september 2003 - 03:10 #5
Læg gerne et svar, kan da åbne et nyt spørgsmål og dele lidt point ud hvis det er...