Avatar billede snixi2002 Nybegynder
05. september 2003 - 21:58 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Norton antivirus 2003 opstartsfejl

Hej genier

Jeg har for nyligt installeret Norton Antivirus på en bærbar med windows 98 SE. Installationen forløb smertefrit, og jeg bliver af installationsprogrammet bedt om at genstarte. Det gør jeg så... Da skrivebordet igen dukker op efter genstart melder Norton Antivirus 2003 følgende fejl:

"A necessary component for this function is missing or dammaged (\CCREGMON.DLL)" , hvorefter jeg bliver henvist til technical support/ live update på Norton hjemmeside. Her finder jeg dog ingen løsning på problemet.

når jeg så trykker ok til denne fejlmeddelelse dukker den næste op:

"A necessary component for this function is missing or dammaged (\CCEMLPXY.DLL)" , og den henviser igen til Nortons hjemmeside. Jeg trykker ok igen, og fejlmeddelelsen forsvinder.

Herefter kan jeg bruge windows som normalt, men det irriterer mig grænseløst at jeg ikke kan få løst problemet.
Er der et eller flere Genier der ved hvad der skal gøres?
Tak på forhånd :)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. september 2003 - 22:01 #1
Noget tyder på at der er nogle filer som den ikke har fået med i installationen eller der er på anden måde opstået et fejl. Prøv at gå ind i kontrolpanel -> tilføj/fjern programmer -> her finder du Norton Antivirus og vælg fjern -> følg vejledning.

Prøv derefter at installere norton igen, og se om det ikke skulle virke.
Avatar billede snixi2002 Nybegynder
05. september 2003 - 22:21 #2
Alle filer er med og der er ingen skade på installations fil(er)... Desuden fungerer samme installationspakke fint på min stationær, så ingen problem der
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. september 2003 - 22:22 #3
Hvordan kan du være helt sikker på at de er med og at der ikke er sket fejl.
Avatar billede snixi2002 Nybegynder
05. september 2003 - 22:31 #4
har tjekket filernes størrelse + at jeg har gjort det du foreslog... ingen afvigelse fra virkende installationsfiler
Avatar billede ebe Praktikant
06. september 2003 - 09:45 #5
har du kørt liveupdate og hentet alle programopdateringer? også alle windows updateringer? har du kørt sfc for at se om der er beskadigede windows filer? har du checket online om du måske allerede har en virus kørende, som gør knas under norton opstart? har du fjernet norton fuldstændigt ved sidste afinstallation? De leverer et lille værktøj til det
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2001092114452606
Avatar billede ebe Praktikant
06. september 2003 - 09:46 #6
og til sidst.... det er vel en original cd du instalerer fra? :)
Avatar billede ebe Praktikant
06. september 2003 - 09:51 #7
Avatar billede ebe Praktikant
06. september 2003 - 10:33 #8
for at finde alle norton-registreringsnøgler på én gang når du skal til at fjerne dem, kan du med fordel bruge registry crawler fra
http://www.4dev.com/regc/index.htm
Avatar billede snixi2002 Nybegynder
06. september 2003 - 11:44 #9
sfc? lige et lille hint her :)
Avatar billede snixi2002 Nybegynder
06. september 2003 - 11:45 #10
Er det monstro fordi jeg ikke bruger Internet Explore 6.0 ?

Der er en henvisning til det på symantecs forslags side som du opgav, men jeg synes det lyder underligt, at antivirus skulle have noget at gøre med internet exlpore
Avatar billede snixi2002 Nybegynder
06. september 2003 - 11:47 #11
Den kører imidlertiddigt med Internet Explore 5.0
Avatar billede snixi2002 Nybegynder
06. september 2003 - 12:08 #12
ah.... har fundet sfc. Tjekker det lige
Avatar billede snixi2002 Nybegynder
06. september 2003 - 12:17 #13
ingen fejl ved scanning af system filer med SFC
Avatar billede ebe Praktikant
06. september 2003 - 12:59 #14
internet explorer er dybt integreret med windows, så det kan godt være at det har med det at gøre. Du kan bare hente 6´eren med windows update. (håber du kører adsl, ellers tager det sin tid.)
Avatar billede ebe Praktikant
06. september 2003 - 13:01 #15
hvis du opdaterer ie, får du samtidigt fjernet en masse svagheder fra systemet, f.eks. at en virus kan køre bare den vises i prewiev-vinduet.
Avatar billede snixi2002 Nybegynder
03. december 2003 - 16:38 #16
hej