Avatar billede mikkidk Nybegynder
05. september 2003 - 02:00 Der er 16 kommentarer og
5 løsninger

hvor er mine e-mails

Hej. Jeg har haft lidt problemer med min pc, da jeg ville opgradere fra win 2000 til XP. Dette gjorde, at min pc gik ned, fordi den manglede en fil til færdiginstallationen. Jeg bootede så op med nogle startdisketter, så jeg ku komme ind og redde mine filer m.m., inden jeg laver en ren installation af XP.
Men nu er problemet det, at jeg ikke kan lokalisere mine e-mails samt mine addresser.
Mine mails kørte jeg via outlook express og mit adressekartotek (kontaktpersoner) i outlook.
Er der en/nogen der ka hjælpe mig, så jeg ka få formateret min harddisk :-/
Avatar billede hojben Novice
05. september 2003 - 02:04 #1
søg efter *.pab for adresse kartoteket
Avatar billede hojben Novice
05. september 2003 - 02:06 #2
C:\Documents and Settings\BRUGERNAVN\Local Settings\Application Data\Identities\{95D84747-AFC5-4CDB-84A6-601175381784}\Microsoft\Outlook Express
for dine mails
Avatar billede hojben Novice
05. september 2003 - 02:06 #3
skift BRUGERNAVN til dit brugernavn
05. september 2003 - 02:46 #4
Søg efter filer med filtypen *.dbx. Det er Outlook Express filer.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. september 2003 - 06:45 #5
Åben din Outlook Express -> Vælg funktioner -> indstillinger -> Vælg fanebladet "vedligeholdelse" -> Klik på knappen "lagringsmappe" -> Kopiere stien der kommer frem i vinduet

Denne sti kan du nu sætte ind i stifinder og du vil komme ind i mappen hvor alle dine Outlook Express filer ligger. Tager du backup af disse filer har du gemt mail etc.
Avatar billede arlet Juniormester
05. september 2003 - 12:31 #6
Læs om genoprettelse her : http://www.riversen.dk/?id=tips#oe
Avatar billede mikkidk Nybegynder
05. september 2003 - 21:33 #7
Tak alle for jeres svar.
Jakob: Jeg har gjort, som du har skrevet og er i stifinder kommet til nogen mapper (dbx-filer), som hedder indbakke, sendt post, osv. Jeg kan se på de angivne KB, at de må indeholde mine savnede mailadresser.
Men.... Klikker jeg på dem, kan jeg ikke åbne dem. Jeg har forsøgt at åbne dem med outlook-express, men det går heller ikke.
Kan jeg bare kopiere disse mapper over på en diskette nu, eller hva? Men hvorfor kan jeg ikke se indholdet?

Hvad med mine adresser over kontaktpersoner i Outlook? Hvordan finder jeg dem?
Avatar billede mikkidk Nybegynder
05. september 2003 - 21:37 #8
Nå ja, glemte lige at fortælle, at når jeg klikker på de nævnte mapper, så åbner der sig blot en tom outlook-express fra det aktuelle XP. Så nu er jeg i tvivl om det er de mapper alligevel.
Det jeg ska ha fat i, er jo de daværende mailadresser i mit "gamle" outlook express, som jo forsvandt, da jeg opgraderede til XP fra win 2000.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. september 2003 - 21:38 #9
mikkidk >> Du åbner disse filer via Outlook Express, det vil sige at hvis du f.eks. kopiere filerne over på en diskette eller på anden måde laver backup af dem og lægger dem ind på din reinstallation af xp, vil du have mulighed for at kunne læse mails'ne som normalt inde i Outlook express.

Når du har lavet din reinstallation, gør du egentlig det samme som nu, nu tager du bare filerne fra disketten og kopiere over i mappen og overskriver de nuværende filer, og så virker det.
Avatar billede mikkidk Nybegynder
05. september 2003 - 21:38 #10
Hojben...jeg er desværre slet ikke med på, hvad du mener. Jeg er altså ingen ørn på det her område.... langt fra :-/
Avatar billede mikkidk Nybegynder
05. september 2003 - 21:45 #11
Nå, nu sidder jeg vist og diskuterer med mig selv..hmm. Jo, Hojben. Forstår godt hva du mener *s*. Men kommer jo til det samme resultat..nemlig nogen mapper, der tilhører det aktuelle XP's outlook express
Avatar billede mikkidk Nybegynder
05. september 2003 - 21:52 #12
Men Jakob. Hvorfor kan jeg ikke se indholdet i dem. F.eks. stod der noget med 157 KB i indbakken. Er det ikke fordi der vitterligt ligger noget i?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. september 2003 - 21:55 #13
mikkidk >> Jo bestemt ligger der noget i disse filer, men hvordan du lige kan få adgang til at se indholdet, det ved jeg desværre ikke.
Avatar billede mikkidk Nybegynder
05. september 2003 - 22:04 #14
Det er osse ligemeget. Stoler på din forklaring. Har nu kørt dem over på diskette og går igang med en ren installation af XP. Så håber jeg det går med mine mail, som du beskriver :-/
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
05. september 2003 - 22:06 #15
Det skulle det gerne, det er ihvertfald metoden jeg har brugt på min computer.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
06. september 2003 - 07:09 #16
Mikkidk >> Hvordan er det gået med dit projekt ?
Avatar billede hojben Novice
06. september 2003 - 14:45 #17
du kan når XP er inde igen vælge at importere dine mails fra disketten gennem OE.. det samme med adressekartoteket.
Avatar billede mikkidk Nybegynder
07. september 2003 - 00:48 #18
Hej. Endelig har jeg fået installeret de forskellige ting. Nu er det eneste der (vist nok) ikke virker.... lyden?? Nå, men det er en anden sag.

Jeg er kommet så langt nu, så jeg har taget min diskette og vil føre mine "gamle" mails over i det nyinstallerede OE. Hojben, du skriver, at jeg kan importere disse filer via OE. Men problemet for mig, er at der dukker en boks op med en masse valgmuligheder.... så det ved jeg sgu ikke hvordan man gør. Jakob, hvordan kopierer jeg disse filer over i mit nye OE?
Avatar billede mikkidk Nybegynder
07. september 2003 - 01:08 #19
Nå, men efter at ha set på det, ka jeg da se, at det slet ikke gik. De mapper jeg havde kopieret over på diskette, inden min formatering, viste sig at være de ud- og indbakker fra XP og ikke mine gamle ud- og indbakker.
Too bad.... Ærgligt nok. :-(
Avatar billede mikkidk Nybegynder
07. september 2003 - 01:10 #20
Men tak for hjælpen anyway. Det er ikke altid det mest praktiske, når man sidder og fjernkommunikerer ang. noget jeg ikke har helt tjek på.
Avatar billede arlet Juniormester
07. september 2003 - 09:16 #21
Det var noget lort. men takker for point *s*

ps. Vejledningen bliver ved med at ligge på den side, hvis du for brug for det en anden gang.