Avatar billede falkenberg1979 Nybegynder
04. september 2003 - 23:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Et program der automatisk sætter billeder op i tabels!

Ligesom Fireworks har en funktion der automatisk kan tage X antal billeder, og sætte dem op i tabeller, sørge for at man kan klikke på de enkelte billeder for at se dem større osv!

Er der andre programmer der kan det? Jeg skal nemlig til at ligge et hav af billeder ud på min hjemmeside, men jeg orker ikke at sætte dem op manuelt...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. september 2003 - 23:15 #1
Avatar billede taketwo Nybegynder
04. september 2003 - 23:15 #2
Adobe photoshop kan det.
Avatar billede popsy Novice
04. september 2003 - 23:16 #3
http://www.acdsystems.com/English/Products/ACDSee/index?LAN=englishX50 kan genere htmlsider direkte udfra dine billeder.
Avatar billede falkenberg1979 Nybegynder
05. september 2003 - 12:08 #4
jeg havde på fornemmelsen at Photoshop kunne gøre det, men hvordan?

(rkhdk): dit svar var ser ud til at være det jeg leder efter...
Avatar billede falkenberg1979 Nybegynder
05. september 2003 - 12:09 #5
rhdk: du har ret til pointene...
Avatar billede falkenberg1979 Nybegynder
05. september 2003 - 12:09 #6
rKhdk...:-)
Avatar billede falkenberg1979 Nybegynder
05. september 2003 - 12:10 #7
Ups... glemte lige at nævne, at programmet skal kunne bruges på en macintosh, OS X!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
05. september 2003 - 12:12 #8
http://www.saunalahti.fi/~ovuori/catalog/download.html

System Requirements

Windows 95/98/NT/2000
16 MB free RAM
5 MB free harddisk space
Microsoft Internet Explorer / Netscape Navigator 4.0 or later

så jeg tror ikke det virker på en MAC
Avatar billede falkenberg1979 Nybegynder
05. september 2003 - 12:16 #9
det gør det ikke, men du kunne jo heller ikke vide at det skulle være til Mac, da jeg glemte at nævne det!
Avatar billede falkenberg1979 Nybegynder
05. september 2003 - 12:16 #10
kom bare med et svar, så får du pointene for din indsats :-)
Avatar billede bdo Nybegynder
06. september 2003 - 23:18 #11
Adobe Photoshop 7.0 har under "File" et punkt der hedder "Automate" og herunder er det muligt at generere et "Web Photo Gallery" (UK-version).
Jeg har prøvet det og er præcis det du efterspørger, så medmindre Photoshop ikke kan fås til Mac forstår jeg ikke hvorfor du afviser svaret fra taketwo.
Avatar billede falkenberg1979 Nybegynder
07. september 2003 - 01:34 #12
Seføli kan man få Photoshop til mac... :-)
Grunden til jeg ikke accepterede taketwo´s svar var, at han/hun ikke forklarede hvordan det blev gjort.
Det var ikke for at AFVISE det, for det var jo ok, men jeg ville bare have af vide hvordan det gjordes!