Avatar billede splice Nybegynder
21. december 2000 - 22:12 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

NAPSTER

kom ved en fejl til at downloade noget fra napster, har prøvet ,at brænde dette . gudskelov lykkedes dette ikke.det er vist
dybt ulovligt.men sådan ren videnskabeligt? hvad gjor jeg forkert????
Avatar billede kjalle Nybegynder
21. december 2000 - 22:16 #1
hvad du gjorde forkert ? øhm hehe .... hvis du nu beskrev hvad brænder fejlen løs såååå
Avatar billede splice Nybegynder
21. december 2000 - 22:22 #2
nej kjalle!
det er mp3 man downloader og og så bliver det i
easy cd (hp) betegnet som mu3 eller noget i den stil. jeg er glad for at det det ikke lykkedes!
det er ren videnskab!!!
Avatar billede kjalle Nybegynder
21. december 2000 - 22:33 #3
jah men vil du brænde ud som mp3 (data) eller musik (du kan høre på anlæg) ? Hvis du vil brænde ud som data vælger du data cd ... vil du brænde ud som musik skal du lave din fil til wav først .... jo mindre du har Easy Cd 4.0 som klarer konverteringen !
Avatar billede zhatten Nybegynder
21. december 2000 - 22:33 #4
jeg fatter bare ikke hvad du mener... selvfølgelig downloader man da mp3\'er fra napster, men jeg fatter ikke hvad du mener med at det var godt det ikke lykkedes, jeg kender da mange som har downloadet fra napster og brandt det ned på en cd. Og hvad er det der er ren videnskab ?

- Zhatten
Avatar billede nixon Juniormester
21. december 2000 - 22:34 #5
Hvad ville du brænde den som ? .. en audio CD ? eller en CD med mp3 filer :) ...

__________________________________________
Det er muligt at hente lovlige mp3´er med
napster men det er ikke lige til at se
hvilke der er lovlige og ikke :(
------------------------------------------
Men prøv at hent nogen af de lovlige fra
feks http://www.freetrax.com/denmark/  :)
__________________________________________

Det kan være at du evt skal konvertere filerene til ***.wav først .. der findes mange programmer på nettet der kan klare denne handling. Men du har ikke brug for det, hvis du kun vil brænde en cd med mp3 filer, og ikke en audio cd ...

Skriv hvis du har brug for et program :)
Avatar billede teknik Juniormester
21. december 2000 - 22:35 #6
...MP3\'erne fra Napster er et \"Komprimeret\" filformat....det er musikken på alm. musikcd\'er ikke, da en alm. CD-afspiller ikke kan \"dekomprimere\"... - der fås dog deciderede MP3 afspillere, fx. Diamond RIO, og mig bekendt er det også \"lige på trapperne\", at en alm. CD afspiller vil støtte dette format...Sikke nogen opsamlings CD\'er der vil blive ud af det.

Nå tilbage til det alvorlige...
Du skal \"dekomprimere\"/udpakke MP3 filerne tilbage til deres oprindelige format, som er .Wav...også kaldet .CDA på musikCD\'er.
nogle bænderprogrammer kan gøre det direkte i samme hug som brændingen
...vist nok WinOn CD...der er  jeg ikke sikker..
Eller du kan Udpakke dem med fx. Winamp, ved at vælge \"disk Writer\" i options/preferences, -output
...husk at skifte tilbage til Wave out bagefter ;-))
Udpakke kaldes også \"rippe baglæns\"  fordi det er at \"rippe\" når man laver en musik CD om til MP3.

Men det der med at \"rippe\"...det er vist ikke så videnskabeligt...

mvh :-)
Teknik

Avatar billede splice Nybegynder
21. december 2000 - 23:10 #7
chatten!
jeg prøver bare, at \"følge\" humoren på denne side!

hls.splice
Avatar billede teknik Juniormester
21. december 2000 - 23:13 #8
>>Zhatten...slå evt. \"ironi\" op i en ordbog.
Avatar billede kjalle Nybegynder
21. december 2000 - 23:15 #9
slices / har du fået svar nok ?
Avatar billede splice Nybegynder
21. december 2000 - 23:15 #10
teknik!
DEN SIDSTE DU KOM MED, SKAL JEG TÆNKE LIDT OVER!!
DU ER I HVERTFALD IKKE \"BAGER\"!.
HLS.SPLICE
Avatar billede kjalle Nybegynder
21. december 2000 - 23:16 #11
teknik >< svarede du egentlig ikke det samme som mig ?
Avatar billede splice Nybegynder
21. december 2000 - 23:23 #12
TEKNIK!
JEG HAR INGEN PROBLEMER MED AT LAVE LYDPROFILER OM I COOL EDIT, MEN SPØRGER MIG SELV HVORFOR DER ER SÅ MANGE MENNESKER DER ER BLEVET \"BUSTED\" PÅ GRUND AF PIRATBRÆNDING I DANMARK, NÅR DET ER SÅ INDVIKLET.
HLS.SPLICE
Avatar billede splice Nybegynder
21. december 2000 - 23:36 #13
FORRESTEN KJALLE!
SLICES ER SÅDAN NOGLE PIZZA-STYKKER.
EN \"SPLICE\" ER EN \"SAMLEMUFFE\" TIL LEDNINGER, PÅ ENGELSK, MEST BRUGT MED HENSYN TIL FLYVEMASKINER.
JEG HÅBER IKKE, AT DU OPFATTER MIG FOR AT VÆRE HØJRØVET, NÅR JEG SVARER PÅ DENNE MÅDE!
HLS.SPLICE
Avatar billede teknik Juniormester
21. december 2000 - 23:44 #14
>>Kjalle...Mere eller mindre, jeg tog bare lidt \"baggrund\" med -  men check lige tiden ;-))
...Problemet er nok at jeg ikke skriver helt så hurtigt som dig...

>>Splice...nej jeg er ikke \"bager\" men har dog heller ikke noget seriøs bussiness kørende....
Jeg foretrækker at kalde det \"velorienteret\"
...Store Bogstaver er at \"RÅBE\", så nærmere HØJrøstet  ;-))
Avatar billede kjalle Nybegynder
21. december 2000 - 23:47 #15
jamen det var da en sjov måde du har fundet dit navn hva\' ?

Har selv lavet et lignende indslag \'http://www.eksperten.dk/spm/37685\'

Uddrag:

Jeg kører med Windows 2000 SP1/Windows 98 Second Edition. Problemet er at jeg havde en mappe lad os \'bare\' kalde den for MP3 hehe, der lå så ca 900 filer i denne mappe, lige pludselig lå der var en fil med navnet \'MP\' og en mappe kaldet \'FOUND.000\' med alle mine filer i, filerne er navngivet \'FILE0010.CHK\' og derop efter .... Jeg kan åbne dem i WinAmp og høre musikken, men hvordan bliver de til MP3 igen ? Og med det rette navn ? Og hvorfor er det sket ? Jeg kører FAT32 burde nok køre NTFS da det må være noget med ustabilt filsystem ? Jeg ved filerne er scandisk filer men, hvad gør jeg ????
Avatar billede kjalle Nybegynder
21. december 2000 - 23:49 #16
teknik >< jah du har ret - sorry - jeg var lidt for hurtig, men det sker tit folk gør det HVOR de har læst andre indlæg :o)
Avatar billede teknik Juniormester
21. december 2000 - 23:52 #17
...Jaaah...låner også selv lidt sommetider, men jeg plejer gerne at nævne det (hvis jeg har set observeret det)....no offence :-))
Avatar billede kjalle Nybegynder
21. december 2000 - 23:56 #18
Den er bare fjong !
Avatar billede splice Nybegynder
22. december 2000 - 06:10 #19
teknik, skriver fra nu af kun med små bogstaver.
er ny på nettet, og \"suger\" informationer til mig!

kjalle: har arbejdet med fly i mange år, noget man kalder \"avionic\" d.v.s. alt hvad der har med strøm og navigation at gøre.
hvis man samligner det industricomputer kan ,og det man sælger til os ,bliver man \"rundtosset\".
alt i fly kører windows nt og det kører godt! det de sælger til os er en gang grød som tilgodeser \"alles\" behov!. tænk hvis flyene i kastrup skulle kommunikere i \"mp3\". det gør de ikke.