Avatar billede gauntlet Nybegynder
21. december 2000 - 14:17 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

FWA - internet 34mbit/s til mindre penge end ADSL

Nogen her der kender noget til FWA (fixed wireless access) internet?

Her er den officielle pressemeddelelse:
http://www.sonofon.dk/frameset.asp?page=/om_sonofon/nyhed-presse/vis_artikel.asp?ID=1098&area=presse&Lang=_DK

Det kunne være interessant om nogen har hørt noget omkring dette, og har alternative info???
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. december 2000 - 14:21 #1
JEG GLÆDER MIG!!
Jeg kan nemlig ikke få DSL herude på landet .. og Sonofon dækker fint her :-)
Så nu kan de bare se at komme i gang! *G*
Avatar billede tommyf Nybegynder
21. december 2000 - 14:22 #2
Hehe, håber min \"Zyxel Prestige 300\" router vil kunne håndtere en sådan forbindelse :)

Det ser godt ud... moon man kan nøjes med 34mb *s*
Avatar billede tommyf Nybegynder
21. december 2000 - 14:23 #3
tdaugaard>>> Såfremt du får en sådan forbindelse er det vel også slut med alle dine dame besøg i København...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. december 2000 - 14:24 #4
Jeg tror liige 34MBit skulle være nok til mit forbrug .. en (eller 1000) MP3 her og der, lidt shareware (eller hele download.com *LÅÅL*)
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
21. december 2000 - 14:29 #5
tommyf:> *host* hvad snakker du om ? *host*
Kender du CuteFTP ? ET par stykker af dem åbne med et par filer på nogle hundrede MB skulle vel nok holde forbindelsen i gang et par timer ;-)
Avatar billede gauntlet Nybegynder
21. december 2000 - 14:37 #6
Sonofon lover jo en dækningsgrad på 95% på landsplan.. dvs. ikke nok med at de dækker alle nuværende steder, de får også bedre dækning inden sommeren.
og som det fremgår af pressemeddelelsen, så bliver det billigere end xDSL ... såæh.. dét ku godt bli\' et hit.
Avatar billede prodic Mester
21. december 2000 - 14:47 #7
TD -> Vil du vædde om jeg bor i en af de sidste 5% der ikke kan få det?

Men det bliver da kanon, hvis der endelig kommer noget konkurence til TDC.

Og den skulle vidst nok være god nok. TDC fik ikke en licens, men Sono fik et par stykker, andet ved jeg ikke.
Avatar billede ctv! Nybegynder
21. december 2000 - 15:10 #8
Hvor kan man se hvem der kan få det og hvem der ikke kan? *S* :)
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
21. december 2000 - 17:30 #9
Mon ikke de starter ud med nogle lidt langsommere hastigheder? jeg tror ikke på at de giver tilbud på 34mbit billigere end adsl! højst 5mbit til at starte med er mit bud..
Avatar billede gauntlet Nybegynder
21. december 2000 - 22:17 #10
ctv > Det kan man ikke se endnu, tilsyneladende... jeg har rodet lidt rundt efter det.. kan ikke finde noget.

Thoeger_poertner > Jeg tror heller ikke ligefrem det er 34mbit/s til 200 kr eller sårn.. de laver jo linier helt ned til 256k/s
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
21. december 2000 - 22:30 #11
\"FWA er ikke en billig måde at kommunikere på. Udstyret kræver en ganske kompliceret installation hos den enkelte kunde, hvor både antenner og kabelføring kan være vanskelig. Samtidig er udstyret så dyrt, at der foreløbig ikke er noget som tyder på, at det kan konkurrere med f.eks. VDSL teknologien på rå kobber.\"*

\"Den FWA-baserede trådløse forbindelse giver en række fordele – f. eks. hurtigere installation, lavere pris, lettere tilgængelighed og større hastighed.\"**

*netplan analyse ( http://www.mobilsiden.dk/cgi_bin/newspub/viewnews.cgi?category=2&id=977240253 )
**sonofon\'s pressemedd.

noget kunne da tyde på at sentationens størrelse afhænger lidt af hvem der taler :->
Avatar billede gauntlet Nybegynder
21. december 2000 - 22:34 #12
Thoeger_poertner > Gider du smide et link ind på hvor du har den tekst fra?
Jeg skrev jo netop i spm\'et at jeg ønskede yderligere info, og at det ikke var den ultimative sandhed jeg kom med, netop fordi det kom fra sonofon selv.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
21. december 2000 - 22:47 #14
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
21. december 2000 - 22:50 #15
og alles skræk: http://www.computerworld.dk/vis_artikel.asp?ArticleID=9108

nu skal jeg nok stoppe ;-D
Avatar billede gauntlet Nybegynder
22. december 2000 - 23:48 #16
Mange tak :)