Avatar billede -bisgaard- Nybegynder
01. september 2003 - 20:56 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Skræmbillede på TV

Jeg har villet sætte mit tv til computeren så jeg har muligheden for at se film på fjernsynet via computeren. Jeg ændrer i instillinger for skærmen og siger ja til den skal genstarte men da den så har genstartet viser den ikke noget billede på hverken computer eller fjernsyn.....Hvad gør jeg for at komme tilbage.??? Har genstartet mange gange og fjernet kabel alle mulige ting......HVAD GØR JEG?
Avatar billede smolle Nybegynder
01. september 2003 - 21:20 #1
Jeg har ikke svar på dit spørgsmål, men har noget af det samme problem. Jeg kan dog godt se mit billede på tv'et, men i meget dårlig kvalitet. Enten er det sort/hvid eller også 16 farver (eller sådan noget) med flimmer. Kan det være noget af det samme som -bisgaard- oplever? Og er det i så fald tv eller pc der er noget galt med?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
01. september 2003 - 21:33 #2
Tryk F8 under opstarten så du kan komme i fejlsikker tilstand. Herinde skal du "omgøre" det du lavede for at sætte billedet over på tv'et.
Avatar billede granhof Nybegynder
01. september 2003 - 21:58 #3
Mener at et alm tv kun kan klare 640X480
Avatar billede usc Nybegynder
02. september 2003 - 12:47 #4
smolle har du valgt PAL G som videoformat eller ntsc?
Avatar billede c-holst Novice
02. september 2003 - 12:50 #5
her er lidt info til når du kommer videre

ok her kommer så den pædagigisk korekte guide, som burde sikre dig succes.
Du har installeret forbundet og genstartet.

vælg nu indstillinger>avanceret>geforce....faneblad>nview display>højreklik på tv>Select outputdevice>vælg pal b denmark>vælg composite vidio out>
som regel vælges der klon/clone

sig ok til tingene og vælg nu i vingemenuen
overlay controls>full screen device>i rullemenuen secondary display.
sig ok til det hele

en sidste ting
vælg nu indstillinger>avanceret>geforce....faneblad>nview display>højreklik på change resolution. det er kun her du må justere på tv opløsningen. ude i de almindelige indstillinger skal tv stå som 640*480!
Avatar billede smolle Nybegynder
02. september 2003 - 22:18 #6
Jeg læste et andet sted i forummet - i et indlæg, hvor en person havde nøjagtigt samme problem som mig - at jeg kunne købe Sandbergs S-video på Scart Colorfix. Det skulle løse problemet. Nu er det også et temmelig gammelt tv jeg har, så måske ville et nyt tv også hjælpe på det.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
02. september 2003 - 22:26 #7
Feedback ?
Avatar billede c-holst Novice
27. september 2003 - 07:35 #8
hvordan går det så?
har du fået det op at køre?
har du brug for mere hjælp?

vi hører gerne hvordan det går

carsten