Avatar billede snv Nybegynder
31. august 2003 - 23:48 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan undgås "spam" reklamer via mail

Jeg har på det seneste modtaget div. mails med "reklamer"
Jeg har så blokeret afsenderen i outlook, men så kommer "reklamen" igen afsendt fra en anden addresse.
F.eks.:
1.gang  238875@email.com
2.gang  238917@aol.com
3.gang  288821@excite.com
4.gang        @hotmail.com
jeg kan ikke komme ind på de sider der bliver reklameret for, så jeg kan evt ikke afmelde mig at jeg får disse reklamer.

Hvad kan jeg gørre for at undgå disse SPAM mails ???
Avatar billede dytti Novice
01. september 2003 - 00:18 #1
Jeg bruger mailwasher.
Den er kanon effektiv. spammail sendes tilbage i hovedet på afsenderen
http://www.mailwasher.net/
Avatar billede peterh2003 Nybegynder
01. september 2003 - 00:51 #2
Hvis du bruger Outlook, så er den optimale løsning (i øjeblikket) at bruge Spamfighter - den findes på http://www.spamfighter.com/Lang_DA/Default.asp?
Avatar billede peterh2003 Nybegynder
01. september 2003 - 00:58 #3
Undskyld - jeg så ikke, at du har skrevet Outlook Express, og der kan du ikke bruge Spamfighter
Avatar billede halifax Nybegynder
01. september 2003 - 01:32 #4
et var da et godt reklamefremstød for SpamFigther.  hehe  :)
Jeg kan give fuld opbakning til dytti vedr. MailWasher som jeg også bruger.
Der følger god vejledning med. Helt grundlæggende skal du hente mail ind i MailWasher  f ø r  du bruger OE. Du kan så se om der er mail, du ikke ønsker at få i din Indbakke, hvem afsender er og om der er vedhæftet filer.
De mail du ikke ønsker, sletter du i programmet, dvs de bliver slettet på din udbyders Mailserserver, før du henter med OE.
Et lille stykke ekstraarbejde ja, men det svarer sig.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. september 2003 - 01:36 #5
http://www.spywarefri.dk/sikkerhed.htm
Prøv lige at læse denne artikel den er særdeles oplysende, og så installer du bare MailWasher som får en god kriktik mange steder.
Avatar billede allanfo Praktikant
01. september 2003 - 01:38 #6
Åben aldrig en spammail, for de indeholder unikke informationer, der gør afsenderen i stand til at få oplysning om at din adresse er aktiv!

Og afmeld heller aldrig gennem de "opt-out" muligheder, da resultatet bliver det samme.

Jeg bruger ICQ til at screene mail for mig. Gennem det program kan man også slette uønskede mails, uden at downloade dem.

Samt man får besked når der er en mail, så man slipper for at se efter selv.
Avatar billede halifax Nybegynder
01. september 2003 - 01:38 #7
snv - Et godt råd: gå ALDRIG ind og foretag afmelding af div. spam mail. Det eneste du opnår herved er at tilkendegive over for spammeren, at din mailadresse er korrekt og aktiv. Medfører blot at du får endnu mere spam, for disse spammere udveksler/sælger email adresser til hinanden. Svar aldrig på dem og foretag aldrig afmelding. Det respekteres sjældent og er blot en fælde til mere spam.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. september 2003 - 01:44 #8
Bred enighed fra os 3 indenfor 2 min. *S*
Avatar billede allanfo Praktikant
01. september 2003 - 01:51 #9
Men hvis der er en du ikke bryder dig om, kan du jo altid "afmelde" vedkommendes mailadresse!
Avatar billede waingro Nybegynder
01. september 2003 - 14:01 #10
SpamNet er løsningen - den er også testvinder i AltOmNet.
Her har du et link hvor du kan købe den - OG der er en 30 dages testversion. Så kan du se om det er noget for dig inden du bruger penge på det.
http://www.cloudmark.com/
Avatar billede halifax Nybegynder
01. september 2003 - 14:16 #11
Jeg kan også finde et PC blad, hvor MailWasher var testvinder. Det er vist ikke afgørende.  :)
Og endelig er MailWasher gratis i en version, der kan håndtere én POP3 konto. Pro versionen kan håndtere flere.
Bruger selv ver. 2.0.28 Beta fra før det blev kommerciel. Den kan håndtere flere POP3 konti samt Hotmail og må frit distributieres ifølge betingelserne. Virker perfekt.
Avatar billede halifax Nybegynder
01. september 2003 - 14:21 #12
Skal lige opmærksom på, at SpamNet ikke har support for Outlook Express. Det diskvalificerer vist svar fra waingro.  :)
Avatar billede waingro Nybegynder
01. september 2003 - 14:23 #13
Ikke endnu nej. Men det er underopsejling... Jeg prøver bare at hjælpe og ikke at undergrave andres svar... tsk. tsk...
Avatar billede akbrandt Nybegynder
10. december 2013 - 22:24 #14
Hej med jer
Jeg har "reklamer nej tak" på min postkasse.
Jeg er tilmeldt Robinsonlisten så jeg ikke får uønskede telefonopkald.
Jeg har Adblock Plus, så jeg er fri for reklamer på mange hjemmesider.
Jeg har Spamfighter på mit mailprogram, men rigitgt meget slipper igennem.
Jeg mangler en ordning så jeg kan afmelde reklamer i min mailbols svarenden til "reklamer nej tak" og Robinsonlisten.

Er der nogen der kender til arbejdet med en effektiv lovgivning der giver den mulighed.

Jeg hørte at der arbejdes på EU-lovgivning om reklamer i diverse hjemmesider, men fik ikke fat i om tilsvarende for mail.

vh
akbrandt