Avatar billede mostcrazy Nybegynder
26. august 2003 - 16:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ingen sidehoved på første side

Hej...

Jeg skal have Word til at lade være med at sætte sidehoved og sidefod fælles på tværs af sektioner.

Kan i fortælle mig hvordan jeg således kan undgå at den bruger samme sidehoved og sidefod på alle sider.

På forhånd tak...
26. august 2003 - 16:44 #1
I værktøjslinien Sidehoved og sidefod skal du sørge for at knappen "Samme som forrige" ikke er aktiveret (det er den som standard). Det er knap nr. 5 fra højre.
Avatar billede jkrons Professor
26. august 2003 - 16:45 #2
Hvis du kun skal udelade sidehoved på første side kan du gå ind under Sideopsætning. Layout og vælge Speciel første side.

Hvis du skal have forskellig sidehoved i hver sektion, kan du - når du har indsat sektionsskiftet - gå ind i sidehoved/-fod og klikke på knappen Samme som forrige (så den trykkes ud!). Derefter kan du skrive indholdet af sidehovedet/foden i den pågældende sektion. Gentag for hver sektion.
Avatar billede chapter Nybegynder
26. august 2003 - 16:46 #3
Avatar billede jkrons Professor
26. august 2003 - 16:46 #4
Jeg glemte lige at tilføje at Speciel første side gælder for hver sektion for sig.
Avatar billede sidan26 Nybegynder
26. august 2003 - 16:47 #5
Hvis du allerede har lavet sektionsskift, går du ind i sidehoved/sidefod på den side du vil have anderledes. derefter trykkes på knappen "samme som forrige" (den 5. sidste i menuen sidehovedog sidefod.

Tror nok det er sådan! :-)
Avatar billede mostcrazy Nybegynder
26. august 2003 - 16:57 #6
jeg takker mange gange for de hurtige svar.
Avatar billede nordhavn Nybegynder
26. august 2003 - 16:58 #7
Dette fra Hjælp:

"Oprette forskellige sidehoveder eller sidefødder til forskellige dele af et dokument
Når du opretter et sidehoved eller en sidefod, bruges dette sidehoved eller denne sidefod automatisk i hele dokumentet. Hvis du vil oprette et andet sidehoved eller en anden sidefod til en del af dokumentet, skal du inddele dokumentet i sektioner og derefter afbryde forbindelsen mellem sidehovedet eller sidefoden i den aktuelle og den forrige sektion.

Indsæt et sektionsskift, hvis du ikke allerede har gjort det, på det sted, hvor sektionen med det nye sidehoved eller den nye sidefod skal begynde.
Sådan gør du

Klik i den sektion, som du vil oprette et nyt sidehoved eller en ny sidefod til.

Klik på Sidehoved og sidefod i menuen Vis.

Flyt evt. til det sidehoved eller den sidefod, du vil redigere.
Sådan gør du

Klik på Samme som forrige  på værktøjslinjen Sidehoved og sidefod.

Rediger det eksisterende sidehoved eller den eksisterende sidefod, eller opret et nyt sidehoved eller en ny sidefod til denne sektion.
Sådan gør du

De ændringer, du foretager, bliver automatisk anvendt på sidehovederne eller sidefødderne i alle de resterende sektioner.

Gentag trin 1 til og med 6, hvis du vil oprette et nyt sidehoved eller en ny sidefod i en af de efterfølgende sektioner."