Avatar billede remo27 Nybegynder
26. august 2003 - 13:35 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

ASP server til Windows XP Home

Hejsa...

På min arbejdsplads, er min pc'er en XP-Home, jeg vil gerne lave nogle ASP-projekter.

Hvad findes der af severe, jeg kan bruge ??

Der ligger en apache server, installeret, men den får jeg nok ikke meget ud af når det er asp jeg skal lave det i.

Serveren skal være nem at sætte op.
Avatar billede soes Nybegynder
26. august 2003 - 13:38 #1
Avatar billede gertp Nybegynder
26. august 2003 - 13:38 #2
tror du skal have xp pro for at køre en server på maskinen, fx iis
Avatar billede netro Nybegynder
26. august 2003 - 13:39 #3
Nej, man kan faktisk godt gøre det med Home også. Så en artikel om det en gang...
Avatar billede jpvj Nybegynder
26. august 2003 - 13:42 #4
Det kan lade sig gøre at få en Home Ed. til at køre iis, men det er overtrædelse af ophavretten, da man skal anvende filer fra en Pro version.

MS officielle holdning er, at man skal køre W2000/W2003 server, eller Windows 2000/XP Pro for at kunne køre IIS.

JP
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. august 2003 - 13:58 #5
Avatar billede yeahdesign Nybegynder
26. august 2003 - 16:30 #6
Jeg har IIS oppe på min XP Home version. Kig lidt på nednstående link. Det er vist ikke helt en fuldkommen guide til, hvordan du kan installere det, men det hjælper da godt med hen af vejen. Måske kan jeg også (uha uha) hjælpe dig. :)
Den er så ikke princippet ikke så nem at sætte om, men det er trods alt IIS. ;)
http://groups.google.com/groups?selm=3c3c9b9d.518663173%40news
Avatar billede remo27 Nybegynder
27. august 2003 - 08:41 #7
Det er på min arbejdsplads denne xp home er. ved at ændre og tilpasse IIS til home overtrænder jeg ikke nogle regler vedr. Microsoft.
Avatar billede yeahdesign Nybegynder
27. august 2003 - 15:44 #8
Hvis du har en lovlig XP Pro cd og en lovlig 2000 cd, så kan de vel ikke komme efter dig? Jeg ved det lyder som en underlig måde, at installere det på, men hvis din arbejdsplads ikke vil have XP Pro installeret, så kan du jo gøre det sådan. Jeg hentede IIS fra 2000 cd'en. Og det fra Pro cd'en ved jeg ikke rigtigt med. Mener det var noget med noget bruger. Bemærk, denne fil er også på Home cd'en, men så kan du ikke få IIS til at virke. Eller jeg kunne ikke.
Men jeg vil ikke mene, at de kan komme efter dig, hvis du derhjemme f.eks. har lovlig Pro og 2000 cd. Det ville ligesom ikke rigtigt give nogen mening, hvis de kunne?

Men jeg kan ikke sige det med sikkerhed. Det kan kun en jurist eller microsoft selv.
Avatar billede remo27 Nybegynder
28. august 2003 - 09:48 #9
Men Findes der ikke andre alternative løsninger, hvis man vil arbejde med asp, der må da findes nogle andre, programmer man kan installerer, for at kunne se sine Asp filer, da det er beregnet til et lokalt-netværk og ikke globalt.
Avatar billede remo27 Nybegynder
28. august 2003 - 16:27 #10
tak for alle svar, jge lukker spørgsmålet igen
Avatar billede yeahdesign Nybegynder
28. august 2003 - 16:41 #11
Apache og ChilliASP. Det koster bare lidt, så vidt jeg ved. Og så kan man vist ikke køre Access med det.
Home er ikke beregnet til at lave ASP med. Det har man pro til. En af de ting som Microsoft vil adskille.