Avatar billede duhl Nybegynder
24. august 2003 - 17:40 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

port 135 giver en advarsel

Jeg får en advarsel når jeg tjekker min Zonalarms porte at der kan være noget mistænkelig ved port 135!
Avatar billede bredker Nybegynder
24. august 2003 - 17:44 #1
http://www.spywarefri.dk/
læs her , det har været et stort problem
Avatar billede viciodk Praktikant
24. august 2003 - 17:46 #2
Port 135 bruges til at tilslutte til en Microsoft Exchange server fra Outlook. Hvis du har Windows 2000 eller XP benyttes denne port ofte til at udnytte huller i Microsoft-software.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
24. august 2003 - 17:51 #3
Har du husket at opdatere Windows styresystem, ellers skal du gøre det i en fart. Bredker og viciodk har helt ret i at det er en farlig port du der har problemer med.
Avatar billede duhl Nybegynder
24. august 2003 - 17:58 #4
Alt er opdateret men kan ikke lige finde det på spywarefri'???
Avatar billede bredker Nybegynder
24. august 2003 - 18:01 #5
lidt nede på siden , det der er indrammet
Orm udnytter sikkerhedshul.
Avatar billede duhl Nybegynder
24. august 2003 - 18:02 #6
tak
Avatar billede bredker Nybegynder
24. august 2003 - 18:03 #7
så lidt , skulle det være en anden gang
Avatar billede langbein Nybegynder
24. august 2003 - 21:44 #8
Port 135 er vel en av de portene som den nye meget omtalte virus benytter for spredning. Hva med å legge ut litt mere info om den advarsel som blir gitt ??

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/security/virus/alerts/msblaster.asp

TECHNICAL DETAILS:

This worm scans a random IP range to look for vulnerable systems on TCP port 135.