Avatar billede dearjoachim Nybegynder
22. august 2003 - 18:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

adgang til flere WANs

Jeg har fungerende wan derhjemme via en trådløs router, der samtidig deler webspeed forbindelsen. Hvordan konfigureres min bærbare til at logge på et andet wan hos svigerfar? Min Win XP pro opdager selv den trådløse forbindelse men jeg kan ikke logge på workgroupen og jeg kan ikke komme på internettet. Der er ikke slået nogen sikkerhedsindstillinger til: ingen WEP, fuld SSID broadcasting. De to netværk er i øvrigt identiske: en offentlig ip adresse deles via router. Win XP eller 2K på alle maskiner. Og WAN er indstillet til automatisk at få tildelt IP adresse.
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
22. august 2003 - 18:31 #1
Jeg kan forresten ikke forny ip adressen på min bærbare, hverken under windows eller i kommandoprompten.
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
22. august 2003 - 18:32 #2
Er det virkeligt nødvendigt manuelt at angive IP adresse m.m. hvis man skal logge på flere netværk?
Avatar billede kenp Novice
22. august 2003 - 21:48 #3
nej det burde det ikke! men på XP har den ulempe når man skal køre på flere Wlan, at man skal slette den forbindelse man ikke bruger lige nu (spørg mig ikke hovrfor) også genstarte så virker det.
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
23. august 2003 - 18:04 #4
Jeg har stadig ikke løst problemet.... æv.  Men ligeså snart jeg putter et netværkskabel i min bærbare har jeg adgang til internettet uden videre. Hvorfor virker det ikke med det trådløse, når nu forbindelsen ER oprettet?!
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
23. august 2003 - 18:05 #5
Rettelse: jeg mener selvfølgelig WLAN ikke WAN.
Avatar billede dearjoachim Nybegynder
23. august 2003 - 21:37 #6
Problemet er løst. Ved at slå WLAN-modtagelsen fra på laptopen vha en funktionstast på keyboardet, og tænde for den igen kom jeg på. Højst besynderligt at det så ikke hjalp at genstarte maskinen. Men hvad kan man sige: Wirus XP...