Avatar billede jhjorsal Mester
19. august 2003 - 10:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lukke Port

Hvordan lukker man en port i zonealarm (gratis version)
mvh
Johnny
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
19. august 2003 - 10:04 #1
Det tror jeg ikke du kan... Kører selv med zonealarm, og jeg har ikke fundet noget endnu, men måske er der andre der har svaret?
Avatar billede jhjorsal Mester
19. august 2003 - 10:10 #2
Det håber jeg da man kan, da jeg installerede den fordi jeg læste i dette forum at det kunne man.
mvh Johnny
Avatar billede oesten Nybegynder
19. august 2003 - 10:18 #3
Sådan som jeg opfatter det er alle porte lukkede fra begyndelsen. Man skal så specifikt give tilladelse til at de åbnes når de benyttes.
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
19. august 2003 - 10:20 #4
oesten...
Jeg tror også det er sådan et eller andet...
Jeg har rodet indlæg omkring zonealarm igennem herinde, og jeg har ikke fundet noget hvor man selv kan åbne og lukke porte...

Hvis du absolut vil åbne og lukke porte, hvad med at købe en router istedet? *g*
Avatar billede jhjorsal Mester
19. august 2003 - 10:23 #5
Jeg kan godt se at jeg skal give tilladelse hver gang de åbnes,
men jeg havde forstået at jeg kunne lukke dem permanent, eksempelvis port 135 som de fleste virus sider anbefaler at lukke for tiden.
mvh Johnny
Avatar billede trakavolvien Nybegynder
19. august 2003 - 10:25 #6
Jeg tror stadig ikke du kan lukke den via software firewall...
Faktisk så tror jeg ikke jeg har set noget software firewall som kan det, hmm... Jeg tror det er router porte de hentyder til :P
Avatar billede jhjorsal Mester
19. august 2003 - 11:14 #7
Du har formodenlig ret når der ikke kommer andre svar
takker
mvh Johnny
Avatar billede brynil Nybegynder
19. august 2003 - 16:24 #8
Jeg har tidligere brugt ZonaAlarm Pro trial-version. Iflg ShieldsUp (hvor meget man så vil ligge i det) var alle porte i Stealth, også port 135.
Da den udløb, afinstallerede jeg den, installerede den gratis version som arvede indstillingerne fra Pro'en.

Jeg ved ikke hvor praktisk det er i det lange løb og om det fortsat fungerer på samme måde men det kan da forsøges.

Pro'en kan du få i 30-dage hér: http://www.zonelabs.com/store/content/company/products/znalm/comparison.jsp?lid=pdb_za2
Avatar billede langbein Nybegynder
19. august 2003 - 20:10 #9
Zone alarm er til dels prosessorientert og ikke port orientert.

DVS at for inngående trafikk så holder den nok styr på portene ved at den relaterer visse programmer til visse porter.

For utgående trafikk så er det der i mot prosessnavnet som bestemmer ikke portnumret.

Den vil jo i utgangangspunktet være stengt for all inngående trafikk, med unntak av den du åner for. Man behøver jo sånn sett ikke å "stenge" bare å la være å åpne.