Avatar billede hr.stock Nybegynder
18. august 2003 - 14:24 Der er 20 kommentarer

Fra Pc til Fjernsynet!

Jeg har ATI radeon 9500 pro m. tv-out.. Jeg ille gerne ha et skærm billedet fra min pc, skærm overtil min fjernsyns skærm, Og det kan jeg også godt, MEN der er ingen farver på! jeg bruger et alm. gult phono stick til at forbinde dem, fra graffikkortet til video-in i fjernsynet..
Mit spørgsmål er nu, hvordan kan jeg se det i farver på fjernsyne?!
Avatar billede dk_akj Nybegynder
18. august 2003 - 14:28 #1
Min virker kun hvis jeg kører det ind i scart stikket.

//akj
Avatar billede hr.stock Nybegynder
18. august 2003 - 14:31 #2
Hvordan det?!
har prøvet at sætte det gule stick ind i sådan en specielt scartstik også sætte den til via scart stikket, men der var det også sort/hvid?!
Avatar billede dk_akj Nybegynder
18. august 2003 - 14:34 #3
Står dit grafikkort til PAL ??

//akj
Avatar billede elbamsen Nybegynder
18. august 2003 - 14:37 #5
hvis du går ind på skærmkortet og kigger under advanced og displays skulle du kunne se 3 skærme 1monitor, 1 panel og 1 tv. I tv øverste hjørne skulle den røde on knap gerne være tændt hvid du har tilsluttet tv. hvad stik har du som udgang i dit grafik kort, og har du et s-vhs indgang i dit tv.
jeg havde det samme problem hjemme så jeg gik ind i menuen på mit tv og ændrede av1 indgangen til at være s vhs og så var der farve på. jeg prøvede også først med et phonostik men det virkede ikke, så jeg købte et svhs kabel og en scart adapter som man også kan tilslutte lyd.Scart stikket er instillet til input.
håber det kunne hjælpe dig!
Avatar billede elbamsen Nybegynder
18. august 2003 - 14:45 #6
jeg læste lige i et af linkene her på siden at man kunne få en scart adapter så man ikke behøves en svhs kompatibel tv. så det må skulle tilsluttes sådan her
Grafikort//kabel//Adapter//tv
du skal altså ha følgende:

1 grafikkort med svhs udgang
1 svhs kabel
1 adapter svhs til scart

dennis
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
18. august 2003 - 14:52 #7
Avatar billede hr.stock Nybegynder
18. august 2003 - 15:16 #8
Somsagt har jeg ati Sapphire 9500 pro og jeg kan INGEN steder finde et sted hvor jeg kan vælge mellem PAL og NTSC?!

dvs. hvis jeg køber 1 adapter svhs til scart, så sq det virke?!
Avatar billede dk_akj Nybegynder
18. august 2003 - 15:18 #9
Det er vist noget med at der er nogle europæiske modeller der kun kører PAL.

//akj
Avatar billede dk_akj Nybegynder
18. august 2003 - 15:19 #10
Hov, der var jeg lidt for hurtig til at trykke udfør.

Har du ikke mulighed for at låne en adapter ??

Ellers vil jeg mene at det vil virke.

//akj
Avatar billede hr.stock Nybegynder
18. august 2003 - 15:26 #11
Det skal være sådan en svhs adapter ik?!
men dvs. jeg IKKE kan vælge mellem pal og NTSC på mit graffikkort?!
Avatar billede elbamsen Nybegynder
18. august 2003 - 15:31 #12
har du svhs på dit tv.Ikke nødvendigvis et svhs stik, et scart stik kan også understøtte svhs
Avatar billede hr.stock Nybegynder
18. august 2003 - 15:33 #13
og hvordan kan jeg se om jeg har svhs?! altså jeg har ikke sådan et lille rundt indgag( ligner en muse/keyboard indgang) på mit fjernsyn!
dvs. jeg skal købe sådan en adapter, hvordan kan det være at jeg ikke kan bruge det gule phonostik?!
Avatar billede dk_akj Nybegynder
18. august 2003 - 15:34 #14
hr.stock >> Hvor i dk bor du ?? Jeg har en adapter du kan teste.

//akj
Avatar billede elbamsen Nybegynder
18. august 2003 - 15:38 #15
forbindelserne ligger ikke rigtigt. skru om på en av indgangene og gå ind i din menu derinde kan man på min grundig tv indstille om scart indgangen skal være vhs eller svhs
Avatar billede elbamsen Nybegynder
18. august 2003 - 15:39 #16
hvilet fabrikat og model har dit tv
Avatar billede hr.stock Nybegynder
18. august 2003 - 15:41 #17
Jeg bor på Vestsjælland(Slagelse)
Hvor bor du da?!
Er du sikker på Jeg må låne den?!
Det lyder skuda enormt flinkt af dig!?
Avatar billede hr.stock Nybegynder
18. august 2003 - 15:43 #18
Mit fjernsyn hedder: Prosonic C20 txt
Avatar billede hr.stock Nybegynder
18. august 2003 - 15:47 #19
Der står af Specifikationer om Fjernsynet: Television system: CCIR-PAL TV, NTSC Playback on PAL TV!
Har det noget at sige?!
Avatar billede dk_akj Nybegynder
18. august 2003 - 20:31 #20
Jeg bor i vestjylland (Skjern) så det er nok lidt langt at køre :-)

Prøv at høre din lokale radio/tv butik om han ikke har en du kan låne.

//akj