Avatar billede thch Nybegynder
18. august 2003 - 14:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af engelsk RD-modulator til dansk ditto

Hej.
Har købt en Toshiba RD-XS30 DVD-harddisk-recorder i England.
Problemet er at den er sat op til engelsk PAL (PAL-I), hvorimod vi jo benytter PAL-B/G herhjemme.
Iflg. Toshiba-UK er det en UK-only model, dvs. man kan ikke ændre PAL-indstillingen.
Kan en eller anden konvertere min optager så jeg kan bruge den indbyggede tuner eller er det muligt at sætte en modulator foran så den indbyggede tuner stadig kan bruges?

Der er 100 points at hente for en tilfredsstillende løsning!
Avatar billede thch Nybegynder
18. august 2003 - 14:11 #1
Ups - der skulle naturligvis stå RF-modulator i toppen!
Avatar billede the_collector Novice
18. august 2003 - 14:23 #2
Jeg ved ikke om du kan bruge noget af dette
http://www.ieec.com.tw/html/modulator.htm
Avatar billede the_collector Novice
18. august 2003 - 14:24 #3
Avatar billede the_collector Novice
18. august 2003 - 14:30 #4
Avatar billede thch Nybegynder
18. august 2003 - 15:36 #5
Hej the collector.
De 2 første links er desværre ikke til noget - Taiwan er et nummer for langt væk. Men det tredje link ser ok ud. Har lige mailet til firmaet og venter svar tilbage.
mvh. Thomas.
Avatar billede the_collector Novice
18. august 2003 - 15:39 #6
Ved godt at det er en Taiwansk firma, men derfor kunne de godt have en europæisk distributør.
Avatar billede thch Nybegynder
25. august 2003 - 23:08 #7
Hej Collector
Fik svar fra threedoubleyou:
>Hi,
>Your best bet is to forget about the tuner as a converter costs £299!!!Use
>the Video recorder and go through to your Tv via AV.

Ikke megen hjælp - £299 er sgu for dyrt.
Nogen der kender en dygtig radio-mekker der kan lave den ?
Avatar billede the_collector Novice
26. august 2003 - 12:15 #8
Ups, det er rart at vide, at man ikke skal købe den slags i England. Det er godt nok dyrt, med en sådan konverter. Jeg tvivler på at en dygtig radio-mekker kan gøre det billigere. Det er sandsynligvis hele printet, der skal skiftes ud. Det kan i sig selv snildt løbe op i et par tusinde og dertil arbejdsløn.
Avatar billede thch Nybegynder
26. august 2003 - 12:46 #9
Nej, det er ikke hele printet der skal skiftes - blot RF-modulatoren!
Sådan en tingest kan ikke koste mere end et par 100-lapper i bedste fald. Problemet er at der er ingen benforbindelser/servicemanual til dyret....
Avatar billede the_collector Novice
28. august 2003 - 10:42 #10
Servicemanual findes skam. Du kan bare ikke købe den. De sælger den kun til radioværksteder, da de ikke vil fornærme deres forhandlere, der som oftest også selv har et radioværksted.
Avatar billede thch Nybegynder
08. september 2003 - 13:50 #11
Har snakket med flere personer nu - det lader til at det ikke blot er RF-modulatoren men også Nicam dekoder etc. der skal skiftes. Derfor kan projektet godt gå hen og blive halvdyrt - så jeg dropper det og sætter en video i røven af apparatet i stedet.
Avatar billede thch Nybegynder
08. september 2003 - 14:41 #12
.