Avatar billede jhede Nybegynder
17. august 2003 - 23:04 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Fejl i Logbog: Event ID:1090, USERENV

Hejsa,

Efter en hel ny installation får jeg denne fejl i logbogen for program :

Hændelsestype:    Fejl
Hændelseskilde:    Userenv
Hændelseskategori:    Ingen
Hændelses-id:    1090
Dato:        17-08-2003
Klokkeslæt:        22:56:58
Bruger:        NT AUTHORITY\SYSTEM
Computer:    JESPER
Beskrivelse:
Sessionsstatus for gældende politikindstilling kunne ikke logføres. Et forsøg på at oprette forbindelse til WMI mislykkedes. Logføring for gældende politikindstilling udføres ikke længere for denne politiks program.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

Jeg har prøvet at søge på google uden held, og har forsøgt med Service Pack 1 uden held.

Fejlen kommer ved hver genstart, lidt belastende.

Har I nogle gode ideer ??

Jesper
Avatar billede jhede Nybegynder
17. august 2003 - 23:06 #1
Det skal siges at installationen er Windows XP DK.
Avatar billede nmh Nybegynder
17. august 2003 - 23:55 #2
WMI står for Windows Management Instrumentation.
Det har noget at gøre med fjernadministration af en maskine.
har du været på Internettet med maskinen?

Der er jo nogle fæle ting på færde for tiden.
Se her:

http://www.eksperten.dk/spm/386654

og her:

http://www.eksperten.dk/spm/386329

jeg har en fornemmelse for at dit problem har noget med dette at gøre.
Avatar billede zybug Nybegynder
21. august 2003 - 15:52 #3
Jeg har samme problem og det er alle mine maskiner der laver denne fejl..
Også hvis der kommer en maskine udefra som aldrig har lavet den før laver den fejlen på mit netværk ? Hvorfor?
jeg har hørt noget om at det er fordi at Win. Xp i netværk ikke kan finde ud af hvem der er masterbrowser ?
Avatar billede jhede Nybegynder
21. august 2003 - 23:26 #4
Jeg har prøvet flere forskellige XP Installationer, både SP1 og uden.

Jeg har også prøvet at installere uden tilslutning til netværket, jeg kunne evt. prøve en installation uden netværkskort¨.

Jesper
Avatar billede jhede Nybegynder
11. april 2005 - 10:07 #5
Jeg lukker
Avatar billede jhede Nybegynder
18. april 2005 - 08:04 #6
Lukkes igen
Avatar billede jhede Nybegynder
18. april 2005 - 08:04 #7
.