Avatar billede philipk Nybegynder
13. august 2003 - 14:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjernes opstartsbillede i Win98?

jeg har tidligere (før jeg opdaterede Win98,2) kunne fjerne det f... opstartsbillede ved at slette logon.sys i underDIR Windows. Men selv om jeg sletter den fil, bliver det "Velkommen til Windows" billede ved at dukke frem.
Jeg ved godt at jeg kan trykke på <Esc> tasten (men vil helst bare kunne se, UDEN at skulle trykke på tasten).
Jeg har mistanke om at opstartsbilledet bliver lagt ind i BIOS, hvor jeg ikke kan komme ind (da jeg har glemt hvilket password jeg - i sin tid - skrev, surt).
Er der nogen der har en ide til at fjerne opstartsbilledet FULDSTÆNDIGT fra systemet?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. august 2003 - 14:19 #1
Prøv at gå ind i c:\msdos.sys
Der skulle være en setting med showlogo=1 eller sådan noget. Sæt den til 0.

I windows 98se ligger opstartsbillederne alle i c:\io.sys, men hvis logon.sys og de 2 andre findes er det disse der vises. Er de der ikke er det dem fra io.sys.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. august 2003 - 14:20 #2
Avatar billede philipk Nybegynder
13. august 2003 - 14:37 #3
Tjae, her sad jeg og rev mig i håret, da jeg - først - ikke kunne gemme forandringerne (filen er jo skrivebeskyttet), og efter flere genstarter var jeg lige ved at opgive, da jeg så skulle til at brokke mig  :) , men så læste jeg dit næste indlæg, så nu virker det :-)
HERLIGT
Tak for hjælpen
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. august 2003 - 14:38 #4
Takker for point :-)
Avatar billede summer Mester
13. august 2003 - 16:08 #5
Det var såmænd ikke nødvendigt at "ofre" to enslydende spm. for at få at vide http://www.eksperten.dk/spm/387014
Avatar billede philipk Nybegynder
14. august 2003 - 11:17 #6
Næ, det kan du have ret i, men det var fordi jeg gik "Tilbage" i Explorer og rettede et enkelt ord, hvorefter jeg gik frem igen, så blev det sendt to gange!