Avatar billede saxodk Nybegynder
12. august 2003 - 23:51 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Sløring og rundt crop

Jeg har prob
1 hvordan sløre man noget på et billede eks bare et ansigt ?? ikke med at lægge farve på men så det ligner glas

2. hvordan klipper jeg et rundt billede ud ??

Kan man bruge crop til det ??
Avatar billede frewald Nybegynder
13. august 2003 - 00:01 #1
1) Vælg det område du vil sløre med 'marquee' og vælg blur (evt gausian blur)
2) crop bestemmer størrelsen på filen, og da alle grafikfiler er firkantet kan du ikke bruge crop til at klippe 'rundt'
Avatar billede batting Nybegynder
13. august 2003 - 00:21 #2
Trikket med sløring er:
Dubler dit lag og hele billedet slører du den grad du ønsker. evt med bevægelsessløring. På dette lag opretter du en maske.
På denne maske kan du så male/fjerne det underliggende lag frem.
Hvis du ønsker at klippe et rundt billede ud skal du tegne en kurve der passer til din ønskede form og størrelse, og derefter angive denne kurve som fritskrabnings kurve.
Alternativn hvis du ikke skal placere billedet i et dtp program, kan du oprette et lag oven på de andre og male hvidt uden om.
Avatar billede spe Nybegynder
16. august 2003 - 02:29 #3
Vælg det område du vil "sløre", lav gerne en feather på en 4-10 pixels (jo højere antal pixels jo højere din billed opløsning er)
Vælg derefter Filter-->Distort-->Glass og vælg en texture, f.eks. Frosted.
Avatar billede frewald Nybegynder
16. august 2003 - 10:52 #4
lukketid ?
Avatar billede spe Nybegynder
16. august 2003 - 11:20 #5
Glemte din nr. 2 spørgsmål, som frewald skriver kan billeder kun være rektangulære. Men hvis det er til web kan du slette baggrunden og få Photshop til at fortælle en gif at det er det der ikke skal vises. Brug Save for web til at gemme som transperant gif.

Er det til tryk skal du tegne en path/kurve rundt om det der skal være synligt, gemme den i Path/Kurvepaletten og slå den til som clipping path.
Avatar billede saxodk Nybegynder
18. august 2003 - 11:33 #6
Takker for svarene, jeg har brugt lidt fra jer alla 3 derfor er pointene delt, håber det er ok