Avatar billede isbjerg Nybegynder
12. august 2003 - 10:10 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Starte TeamSpeak server ved opstart

Hejsa

Jeg går og leger med en lille Mandrake 9.1 og har installeret TeamSpeak fra www.teamspeak.org og den kører fint.
Den ligger på /home/iceberg/tss2_rc2/server_linux (executable file) Der ligger også noget tss.minimal_startscript som måske er noget godt meeeeen jeg er totalt newbie når det gælder Linux... :-(

Men hvordan får jeg den startet op automatisk?
Skulle der nu være strømsvigt så er maskinen indstillet til at tænde automatisk når strømmen kommer igen.

På forhånd tak
Avatar billede jara06 Nybegynder
12. august 2003 - 10:18 #1
via rc.d måske :)
Avatar billede jara06 Nybegynder
12. august 2003 - 10:25 #2
måske du kan bruge det her til noget... Jeg kender ikke mandrake præcist nok :)
http://debianguiden.dk/dists/stable/html/runlevels.html
Avatar billede isbjerg Nybegynder
12. august 2003 - 10:26 #3
ok ja men som total newbie så har jeg ikke lige check på hvodden jeg gør :-)
Avatar billede jara06 Nybegynder
12. august 2003 - 10:34 #4
Jeg ville meget gerne hjælpe, men som sagt kender jeg ikke Mandrake ret godt.
Men, Jeg har selv en teamspeak server kørende på min gamle redhat derhjemme.. Det virker også fint for nogle. 2 af mine venner kan connecte, mens en 3. ven ikke kan. Vi har alle rodet meget med linux & windows de senere par år, men kan ikke komme frem til fejlen! Han KAN bare ikke connecte uanset hvad.
Måske er det kun på min server fejlen ligger, men det kan også være i programmet.
Vi nåede dog aldrig yderligere tests da vi startede på skole igen.
Men min erfaring med teamspeak:
Serveren køre bedst på en windows...
Avatar billede isbjerg Nybegynder
12. august 2003 - 10:59 #5
Ja vi har haft samme problem med en enkelt bruger der ikke kunne komme på min Windows-TS-server men efter jeg skiftede firewall så har der ikke være problemer. Jeg kørte med en softwarefirewall til at starte med men har nu en firewall med i routeren som jeg bruger
Avatar billede jacs Nybegynder
12. august 2003 - 11:20 #6
Hvis chkconfig fungerer på din Mandrake kan du bruge denne kommando.
I så fald skriver du bare chkconfig -add "service".

Ellers kan du kopiere et af de andre start-scripts (og stop-scripts), der ligger i rc.d og rette det til.

Mvh
Jacob
Avatar billede isbjerg Nybegynder
12. august 2003 - 14:08 #7
"service" er det så scriptet? Waaaaaaaaaaa jeg er Neeeeeewwwbiiie!!!! lol
Avatar billede jara06 Nybegynder
12. august 2003 - 14:38 #8
okay. prøv dette:

lav en fil i /etc/init.d/  som hedder ts
chmod den til 755 og sørg for root ejer den (evt m. chown)
I denne fil lægger du dette indhold. (ret stien til hvor den ligger)

#!/bin/sh -x
#
# chkconfig: 345 99 92
#
# description: Automates the start of teamspeak server
#
# Copyright (c) 2002 TeamSpeak team  All rights reserved.
#
# Author: Niels Werensteijn 2002
#

case "$1" in
    start)
        cd /home/jara06/tss2_rc2/
        ./server_linux -PID=tsserver2.pid
        ;;
    stop)
        kill -TERM `cat /home/jara06/tss2_rc2/tsserver2.pid`
        ;;
    restart)
        $0 stop && $0 start || return=$rc_failed
        ;;
    *)
        echo "Usage: $0 {start|stop|restart}"
        exit 1
esac
exit 0

bagefter, kør
chkconfig --add tss

hvis den ikke siger noget, er den tilføjet. I så fald, tjek lige at 3, 4 og 5 er sat til on med
chkconfig --list |grep -i tss
:)
Avatar billede jara06 Nybegynder
12. august 2003 - 14:39 #9
"lav en fil i /etc/init.d/  som hedder ts"

Jeg mente selvfølgelig tss  :)
Avatar billede isbjerg Nybegynder
13. august 2003 - 14:12 #10
5 til jacs for det var jo rigtigt nok men jeg vidste bare ikke nok...... om noget :-)

og resten til jara06 og tak for et supersvar :-)
Avatar billede jara06 Nybegynder
14. august 2003 - 09:14 #11
np :)