Avatar billede rishoej Nybegynder
12. august 2003 - 09:27 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Fejlmeddelelse. PC lukker selv ned

Davs.

I går aftes opdagede jeg at min PC, lukkede ned og genstartede af sig selv, op til flere gange. Jeg begyndte selvfølgelig at undersøge hvorfor den gjorde dette.

Periodisk dukker der en promt op på skærmen som fortæller følgende:
"GENERAL HOST PROCES FOR WIN 32 SERVICE HAR FUNDET EN FEJL OG AFSLUTTES. VI BEKLAGER ULEJLIGHEDEN. INFORMER MICROSOFT OM FEJLEN. Herefter kan man så vælge at indsende en fejlrapport eller undlade det. Når man har valgt dette kommer der en ny promt frem på skærmen som fortæller følgende:
SYSTEMET ER VED AT LUKKE. GEM ALT IGANGVÆRENDE ARBEJDE OG LOG AF. ÆNDRINGER SOM IKKE ER GEMT VIL GÅ TABT. LUKNING ER IVÆRKSAT AF NT AUTHORITY\SYSTEM. WINDOWS SKAL GENSTARTES FORDI REMOTE PROCEDURE CALL (RPC)SLUTTEDE UVENTET.
Der ud over kan jeg ikke sende og hente e-mails.

Her til morgen har jeg igen prøvet at starte pc'en op. Den første promt har ikke vist sig men nummer 2 promt dukkede op efter 2-3 minutter.
det har vist sig, at en af mine arbejdskollegaer har haft samme problem i går aftes.

Har i nogle kommentarer til ovennævnte.

Hilsen
Anders Rishøj
Avatar billede riversen Nybegynder
12. august 2003 - 09:29 #1
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. august 2003 - 09:29 #2
Læs mere om problemet her: http://www.eksperten.dk/spm/386329
Avatar billede riversen Nybegynder
12. august 2003 - 09:29 #3
tror snart vi har rundet 10 spørgsmål om det samme indenfor en time...så brug søgning
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. august 2003 - 09:30 #4
Og da det er et problem som rigtig mange personer har, er det pointfrit, så du skal bare selv ligge et svar og tage pointene
Avatar billede riversen Nybegynder
12. august 2003 - 09:30 #5
og hvorfor placerer du det under netværk?
Avatar billede jara06 Nybegynder
12. august 2003 - 09:35 #6
Avatar billede morten_leth Nybegynder
12. august 2003 - 09:50 #7
jara06 <---- håber da ikke du har tænkt dig at lukke for alle de porte... jeg ville passe på med hvad jeg foreslog.. hvis manden ikke er så meget inde i it-verdenen kunne han jo finde på at lukke for alle portene, fordi han er i tvivl om hvad han bruger og hvad han ikke bruger... i dette tilfælde er det jo nok at lukke for et par enkelte porte...
Avatar billede trashmus Nybegynder
13. august 2003 - 13:00 #9
Bare for at drille lidt Jara06 Dette er software problem, der er ikke brug for at lukke for disse porte.. TCP 135 og UDP 137
Avatar billede rishoej Nybegynder
05. februar 2004 - 12:24 #10
Afsluttet