Avatar billede Hitman Praktikant
10. august 2003 - 21:27 Der er 13 kommentarer og
4 løsninger

svcd hakker i DVD-afspiller

Hejsa eksperter :O)

2 spørgsmål:

1)
Jeg har en film (lovlig) liggende i MPEG format.
Jeg brænder den ned i svcd-format i Nero-burning med 4x speed.
Problemet er at den hakker når jeg afspiller den på min stationær dvd-afspiller.
Hvad gør jeg galt ????

2)
Jeg har hentet en anden film ned ( den er også lovlig ). Den er også hentet i MPEG-format.
Problemet er bare at den fylder næsten 800MB. Jeg har kun 700MB skiver.
Hvad gør jeg ???

Mvh
xxxHitmanxxx
Avatar billede flemming_s_b Nybegynder
11. august 2003 - 08:02 #1
ad 1.
Der må være noget galt med din encoder, prøv at bruge et andet program til at lave SVCD.

ad 2.
Ligger filmen som VCD eller SVCD kan der være mere end 700 MB på en 700 MB skive, jeg aner ikke hvorfor, men det kan der :-)
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
11. august 2003 - 08:20 #2
Det kan også være fordi bitraten er for høj, hvis bitraten overstiger 2500 er det ikke sikkert at din afspiller kan afspille den. Men du skulle have fået en fejl fra Nero hvis den var for høj.

Det kan også være den disk du har brændt på (Har dog aldrig haft problemet selv med 2kr/pr medie) men det står rundt omkring på diverse forummer.

Der kan være 800MB på en disk når man brænder VCD/SVCD fordi det er en helt anden måde det virker på, når man brænder musik er der også omkring 800megs, det er noget med noget kontrol der skal brændes hvis man brænder data.
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2003 - 09:50 #3
enig med foxskywalker.
Har dog også været ude for stationære DVD afspillerer, der påstår at de kan afspille SVCD, men som netop har det problem med at de hakker i lyd og billede.
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2003 - 09:50 #4
Hvad er det forøvrigt for en afspiller ??
Avatar billede spanks Nybegynder
15. august 2003 - 12:28 #5
du kan også sagtens købe en cd men 800mb på her er det meget billigt: http://www.cdrsite.com/cd-rcd-r_800_mb___90_min.htm
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
16. august 2003 - 08:54 #6
Hvis du køber CD'er på den størrelse skal du være sikker på at din brænder kan brænde dem, jeg er ikke sikker på det er alle der kan.
Avatar billede Hitman Praktikant
16. august 2003 - 12:42 #7
Hej Alle :O)
Sorry, jeg lige har været væk i et par dage. Jeg har været ekstra kaldt på arbejde, og har ikke haft tid til at arbejde videre med sagen...men er klar nu :)

flemminq s b >> Hvilket andet program kan du anbefale ??

foxskywalker >> Okay, det lyder interessant :O)

phatlasse >> Min DVD-afspiller er en Panasonic SC-DT300
Du kan se den her >> http://www.mm-vision.dk/default.asp?action=dvd

foxskywalker >> Min brænder er en Plextor 40/12/40

Håber det gav svar på jeres spm :O)

Mvh
xxxHitmanxxx
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2003 - 13:33 #8
Iflg. dette link:
http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers.php?DVDname=Panasonic+SC-DT300&Submit=Search&Search=Search

Så understøtter din DVD afspiller slet ikke SVCD. Måske det er derfor :o)
Avatar billede Hitman Praktikant
16. august 2003 - 13:37 #9
phatlasse >> Yep, det kan jeg se.
Hmmm...når jeg sætter filmen på, så skriver DVD-afspilleren at det er en VCD, selvom den er brændt i SVCD-format.
Kan det være derfor at den hakker.....altså at den er brændt i SVCD-format og at den egentlig kun kan tage VCD-format ???
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2003 - 13:53 #10
Det kan sagtens være derfor.
Haft selv haft en afspiller der ikke understøttede SVCD. Hvis man puttede en SVCD en den, skrev den bare VCD oppe i hjørnet, og så skete der ikke mere.
Din hakker i det mindste :o)

Kender du ikke en med en afspiller, som understøtter SVCD ? Så kan du jo prøve din "skive" i den....
Avatar billede Hitman Praktikant
16. august 2003 - 14:13 #11
Okay....jo jeg kender en med en afspiller der kan tage SVCD, så jeg vil prøve den i hans afspiller :O)

Ved du om man kan brænde filmen ned i VCD-format, hvis den er hentet ned i SVCD-format ???
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2003 - 14:19 #12
Ja, det kan man sagtens. se her:
http://www.dvdrhelp.com/mpeg2tovcd.htm
Men du skal regne med en noget dårligere kvalitet.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. august 2003 - 17:16 #13
xxxhitmanxxx>> Jeg har haft samme problem med SVCD på dvd afspiller, men så fandt jeg ud af at den kun kunne afspille VCD. Så jeg konverterede filmen og så kunne den afspilles uden problemer. så du kunne jo prøve at konvertere din film (hvis din dvd kan afspille VCD)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. august 2003 - 17:18 #14
xxxhitmanxxx>> du køber bare en skive der kan indeholde de ca. 800 MB
Avatar billede cyberspace Nybegynder
20. august 2003 - 12:39 #15
hvis du ikke har NERO brændersoftware, så kan jeg anbefale konverteringsprogrammet  tmpgenc

http://www.tmpgenc.net/
Avatar billede Hitman Praktikant
06. oktober 2003 - 11:30 #16
Undskylder lige at jeg har glemt dette spm.

Takker for hjælpen :O)

Mvh
xxxhitmanxxx
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2003 - 21:43 #17
any time... :o)