Avatar billede dr._deagle Nybegynder
09. august 2003 - 16:09 Der er 13 kommentarer

Kan man formaterer en harddisk via Windows?

Hej...
Jeg kunne godt tænke mig at finde ud af om man kan (og hvis det er muligt, hvordan man kan) formaterer en harddisk via Windows og dermed stadig bevare Windows?
Avatar billede dr._deagle Nybegynder
09. august 2003 - 16:11 #1
P.S. Jeg kører Windows XP...
Avatar billede abpdk Nybegynder
09. august 2003 - 16:11 #2
Du kan altid højreklikke på drevet og vælge formatér, men jeg er temmelig sikker på at du IKKE kan gøre det ved det drev Windows er installeret på. I hvert fald ikke uden at maskinen crasher.
Avatar billede abpdk Nybegynder
09. august 2003 - 16:14 #3
Du kan også gøre det via Control Panel -> Administrative Tools -> Computer Management -> Storage -> Disk Management.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. august 2003 - 16:17 #4
Du kan IKKE formatere uden at windows forsvinder
Avatar billede dr._deagle Nybegynder
09. august 2003 - 16:18 #5
Hjælper det heller ikke hvis jeg har Backup- og Recoverdrev??
Avatar billede abpdk Nybegynder
09. august 2003 - 16:19 #6
dr._deagle>> Hvad mener du?
Avatar billede dr._deagle Nybegynder
09. august 2003 - 16:21 #7
Om det ikke gør det nemmere, at formaterer hoved drevet?
Avatar billede far_mand Nybegynder
09. august 2003 - 16:22 #8
Du kan ikke formatere den hd hvor windows ligger på via windows, men vist din disk er delt i 2 eller du har flere diske så kan du godt, gør så ledes.

1. klik "Start - kør - skriv "CMD"
2. Så kommer der en sort box frem, her skriver du eks. "format d:" - enter
3. Så klikker du "J" - enter

MEn du kan ikke formatere cdrevet som windows for det meste ligger på ;)
Avatar billede abpdk Nybegynder
09. august 2003 - 16:29 #9
dr._deagle>> Jeg ved faktisk ikke om Windows overhovedet tillader at du FORSØGER at formatére hoveddrevet, men du kan som sagt ikke formatérer det drev som det aktive operativsystem kører på.

Det er ligemeget om du har Backup, Recovery etc. da de også vil blive slettet. En formatéring slettet ALT hvad der ligger på drevet!!!
Avatar billede dr._deagle Nybegynder
09. august 2003 - 16:48 #10
Det er et specielt Recoverdrev som er delt op for sig selv, (det hedder Recover (E:) ) hjælper det mig heller ikke hvis jeg skal formaterer??
Avatar billede abpdk Nybegynder
09. august 2003 - 16:49 #11
Hjælper med hvad?
Avatar billede abpdk Nybegynder
09. august 2003 - 16:56 #12
...eller hvordan!?
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. august 2003 - 18:27 #13
dr_eagle> hvis det er en medion, så er E-drevet beregnet til recovery dvs at der ligger nogen filer som recovery skal bruge, hvis du booter op på recovery cd og reetablerer comp. som den var da du købte den - den formatterer selv først.