Avatar billede askhoej Praktikant
07. august 2003 - 13:41 Der er 28 kommentarer og
3 løsninger

International fodbold - hjælp til domæne

Hey

Jeg søger lidt gode ideer til et godt domænenavn til en international fodboldside. Navnet skal selvfølgelig have relevans og være ledigt som .com domæne.

Points vil blive fordelt mellem alle seriøse forslag :-)

/askhoej
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. august 2003 - 13:44 #1
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. august 2003 - 13:49 #2
Undskyld stavefejl i den förste, men
www.intfootball.com er fri.
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. august 2003 - 13:50 #3
Avatar billede giang Nybegynder
07. august 2003 - 13:51 #4
Hvad med soccer4you.com ?

Prøv evt. domænegeneratoren på http://www.webhostpriser.dk/index.php?side_id=78 den kommer med en masse gode forslag.
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
07. august 2003 - 14:57 #5
michael_stim >> Hehe, ikke for at spille smart men...
"internationalfootball.com -> The quoted price will be at least $688 and may be over $10,000..." - AV!

Jeg ved ikke om det er vigtigt at amerikanerne skal fatte hat af det?
Jeg har minus forstand på sporten, men de er vist ikke helt den store fodbold-nation, så jeg ved ikke hvor vigtigt det er? Spørgsmålet er om du vil benytte soccer eller football?

Nogle korte forslag:

International Football -> ifball.com
International Football -> inball.com
World Wide Football -> wwfball.com

International Soccer -> intsoc.com
World Wide Soccer -> wwsoc.com
World Wide Soccer -> wowisoc.com

Længere forslag:

world-wide-football.com
ifootball4all.com
football-4-all.com
football-for-all.com

world-wide-soccer.com
international-soccer.com

osv.

Håber du kan bruge det til lidt inspiration måske...
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
07. august 2003 - 14:58 #6
Det var ment som et svar.
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. august 2003 - 16:01 #7
jakobsynder>>Han sagde ikke noget om prisen :D
Og lige for at give igen af samme skuffe, så syndes jeg ikke dine korte links er relevante, de kan betyde nästen hvad som helst. Der er desuden ingen der kan huske et navn som f.eks inball eller ifball. Så er dine lange links nok at foreträkke.
//Michael
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
07. august 2003 - 16:03 #8
Nånå, så det er med den på!
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. august 2003 - 16:05 #9
;-)
Avatar billede askhoej Praktikant
07. august 2003 - 16:08 #10
Jeg kan godt afsløre at mit budget ikke helt er til at købe et domænenavn mellem 5.000 og 1.000.000 kr. ;-)

Men tak for de gode bud, der er dog ikke nogen af dem jeg har tænkt mig at bruge - så jeg lader spg.'et stå lidt mere åbent.

/askhoej
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
07. august 2003 - 16:09 #11
Hehe, helt seriøst. Det er sgu de færreste der er villige til at betale _så_ meget for et domænenavn.
Og ja, jeg ved godt de korte navne der måske ikke er de bedste, men det var da et ærligt forsøg :-)
Men askhoej, vil du basere det på "soccer" eller "football"?
Avatar billede askhoej Praktikant
07. august 2003 - 16:15 #12
Jeg er nok mest til "football", men så skal det nok være i en elller anden forkortet form, så det ikke bliver så skide langt. Men forslag med "soccer" er da også velkomne :-)

Lidt mere om siden; så er det meningen at det skal være et slags index/portal over verdensfodboldsider. Måske det hjælper lidt....
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
07. august 2003 - 16:15 #13
Og skal det efterlade et seriøst indtryk, eller et ungdommeligt "kewl_dewd" indtryk, eller hvad?

soccerdimension.com <- Ledigt.
soccerdimensions.com <- Desværre optaget.
footballdimension.com <- Ledigt.
footballdimensions.com <- Slet ik' så ringe, hva? ;-)
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
07. august 2003 - 16:21 #14
Aha, jamen så skal vi jo over i noget...

fb-index.com
top-index.com
fb-toplist.com
football-overall.com <- Flertydig _og_ rimer ;-)
Avatar billede askhoej Praktikant
07. august 2003 - 16:21 #15
gode bud, skal lige tænke over dem :-)

Det skal være et seriøst navn og hermed kan afspejle projektet og indholdet :-)
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
07. august 2003 - 16:33 #16
football-overall.com <- Nævner den lige igen.
footballdimensions.com <- Nævner også lige den igen.
football-toplist.com
onsideindex.com / onside-index.com
onsidelist.com / onside-list.com
frontsidefootball.com / frontside-football.com
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. august 2003 - 19:26 #17
jakobsynder>>Faktum er at jeg ikke havde set efter hvad navnet kostede, klart at man ikke skal betale en halv bondegård for noget man kan få så godt som gratis. Men godt der er nogle der er vågne ;-)
Her er der lidt flere forslag:
www.football4real.com
www.footballerssite.com
www.footballers-site.com
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
07. august 2003 - 19:30 #18
michael_stim >> Nej, det var heller ikke ment som kritik/angreb på dig.
Men det var et godt forslag (ret åbenlyst egentlig ;-) så det er nok grunden til prisen.
Avatar billede punnishment Nybegynder
07. august 2003 - 19:51 #19
fball.com
Avatar billede jonas_m Nybegynder
08. august 2003 - 11:46 #20
soccers.com !
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
08. august 2003 - 13:58 #21
jonas_m >> Jeg synes det lyder som om, at askhoej vil sætte pris på, ikke at skulle betale x antal millioner for sit domænenavn.
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. august 2003 - 14:07 #22
Efter ham Jakob.
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. august 2003 - 14:08 #23
Han vil bare have billige point :D
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
08. august 2003 - 14:10 #24
"Efter ham Jakob."
-Yeah Baby Yeah!!!
"Han vil bare have billige point :D"
- Garanteret. Det er da træls han ikke lige tjekker det. Også surt for askhoej at komme tilbage og tænke "Feeeeee navn...!" og finde ud af det er ejet af en koreansk kapitalist.
Avatar billede swuppe Nybegynder
08. august 2003 - 19:56 #25
Hvad med:

football-today.com
football2day.com
soccer-today.com
Avatar billede jonas_m Nybegynder
08. august 2003 - 21:59 #26
Haha, jeg er nu hamrende ligeglad med point, sad på arbejdet så havde ikke tid til at tjekke det, ville dog ikke smide denne fremragende ide væk !
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
08. august 2003 - 22:39 #27
jonas_m >> Ok du. Men jeg havde jo lige givet michael_stim på puklen, så jeg syntes du også ligeså godt kunne få en omgang! =)
Avatar billede jonas_m Nybegynder
08. august 2003 - 22:41 #28
Haha, fair nok, forsat god aften :)
Avatar billede askhoej Praktikant
21. august 2003 - 11:01 #29
Mange tak for gode forslag og inspiration - jeg har nu fået bestilt mig et domænenavn :-)
Avatar billede jakobsynder Nybegynder
21. august 2003 - 15:02 #30
Selv tak. Og tak for points. Må vi høre hvad det blev? :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
21. august 2003 - 22:47 #31
Ja, må vi höre.
Tak for points.