Avatar billede iznurk Nybegynder
07. august 2003 - 09:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Adgang til navision database

Jeg skal fra en java applet, hente oplysninger fra en navision database, men jeg kan ikke umiddelbart finde en JDBC driver til det. Er der nogen der kender til dette problem ?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2003 - 09:51 #1
Jeg har aldrig hørt om en sådan.

Men hvis du har en ODBC driver kan du bruge JDBC-ODBC-bridge !
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2003 - 09:52 #2
Du er opmærksom på at en applet default ikke har adgang til
fil-systemet ?
Avatar billede iznurk Nybegynder
07. august 2003 - 09:59 #3
Jeg mener, at der findes en ODBC driver til Navisions database. Jeg er dog ikke sikker på, hvordan jeg sætter JDBC/ODBC rigtigt op.
Er det ikke noget med at ODBC-driveren skal installeres i windows, og derefter oprettes forbindelsen på samme måde som var det eksempelvis en ACCESS DB ?

Appletten skal køre i et lukket system, så jeg har givet den rettighed til at bruge filsystemet ;o)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2003 - 10:06 #4
Hvis du kan få sat ODBC korrekt op, så er er resten piece of cake.

Du loader driveren.

sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcDriver

kommer med Java og er derfor gratis.

Hvis det er high-performance er der bedre kommercielle JDBC-ODBC bridge.

Og så connecter du til URL:
  jdbc:odbc:den-dsn-du-har-givet
og eventuelt brugernavn/password.

Set fra din applet er der ingen forskel på om det er JDBC-ODBC til
Access eller til Navision.
Avatar billede iznurk Nybegynder
07. august 2003 - 10:40 #5
Okiedokie. Jeg får fat i ODBC driveren, og sætter det hele op. Jeg takker mange gange.  ;o)