Avatar billede hagsted Nybegynder
06. august 2003 - 11:56 Der er 2 kommentarer

Active Directory tcp port

hej

Jeg kan ikke få windows 2003 til at køre et Active Directory domain, med mit købte domain. dette skyldes nok at jeg sider bag en router og der med også en NAT. så ville lige høre om nogen viste hvilæken port Active Directory køre på.
Avatar billede leif Seniormester
06. august 2003 - 18:58 #1
Det er jo an på hvad du vil ????

Vil du selv styre din dns for domænet eller skal serveren bare have virke som webserver eller hvad skal den ???
Avatar billede janpo Nybegynder
06. august 2003 - 21:09 #2
Det lyder som en rigtigt dårlig ide at åbne for AD ud på Nettet. Din AD DNS og internet DNS behøver ikke være i same navnerum ( som det så fint hedder på dansk ). Din AD DNS skal jo bare være SOA for dit lokale domaæne og forwarde hvad den ikke kan finde ud af. Men hvis du absolut vil, så åben port 445. Er det en DC du laver ? For så skal du huske at åbne for WINS/DDNS registrering ( kuldegysninger ) samt Kerberos V5.