Avatar billede lmdthel Nybegynder
06. august 2003 - 10:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kommer jeg igang med .NET ?

Hi Folkens

Jeg programmerer i dag PHP og Perl, men jeg kunne godt tænke mig at benytte .NET til frontend, og perl til backend..

Men hvordan kommer jeg igang med .NET ? kender i nogle gode bøger/artikler ?

Altså med rigtig "hello world" eksempler

///Thomas
Avatar billede lauge Nybegynder
06. august 2003 - 10:07 #1
det er godt nok lidt bøvlet at starte på, men fedt når man først kender lidt til det!
Se lige nogle af de andre indlæg i kategorien, der er massere af links til "start på .NET" sider!
Avatar billede lgy Nybegynder
06. august 2003 - 10:08 #2
Kig http:/www.asp.net
Her finder du både eksempler og download af asp.net IDE (WebMatrix) mm.
Desuden er der forskellige newsgroups.

Lars
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
06. august 2003 - 10:15 #3
Ellers kan du kigge på www.kursusmaterialer.dk der har jeg det materiale liggende, som jeg bruger når jeg underviser asp.net for begyndere.

Ellers ville jeg købe Beginning ASP.NET with Visual Basic .NET.

God fornøjelse.

/Thor
Avatar billede odegaard Nybegynder
06. august 2003 - 18:56 #4
ehm .NET til frontend og Perl til backend??? Vil du blande de to sprog ?!?
Avatar billede odegaard Nybegynder
06. august 2003 - 18:56 #5
ups, kom til at omtale .NET som et sprog :-)
Avatar billede lmdthel Nybegynder
06. august 2003 - 22:15 #6
Hi

Jeps..jeg vil blande dem...idag benytter jeg perl til backend og PHP til frontend..

Men for at få et lidt mere strømlinet layout, vil jeg benytte .NET til frontend delen..

men men med at blande mener jeg kun at perl sørger for at parse alt daten i mySql databasen, mens at jeg benytter .NET til at præsentere data..

Jeg ved godt det ikke helt er det som Microsoft har forestillet sig.. og jo måske kunne man lave det helt i .NET, men findes der noget i .NET der svarer til perls REGEXP'er ??

Jeg kan f.eks ikke forestille mig at .NET f.eks kan replace en karakter så nemt $data =~ s/a/A/g; eller hva ??
Avatar billede odegaard Nybegynder
11. august 2003 - 19:26 #7
.NET har skam mulighed for regex som så mange andre sprog.