Avatar billede petermjensen Nybegynder
04. august 2003 - 17:18 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Firma'er der køber reklame

Hej,

Jeg vil høre, hvor man finder firma'er der køber reklamebannerplads.
Jeg kører nogle sites, som jeg vil til at få til at gå op i 0 istedet for minus ;o)
Btugere har jeg nok af, plus jeg har en meget udspecificeret målgruppe.

Jeg ved der er nogle forskellige firmaer der automtisk formidler kontakten, såsom adpepper.
Men efter "bølgen" er jeg blevet MEGET mistroisk over firmaer der "formidler" ; Affiliates mm.. (danban, mmm)

Så jeg kunne godt tænke mig at selv administrer og finde kunderne.

Er der nogle der ved, hvor man finder firmaerne (såsom online "kontakt bureau", sites der henviser til specifikke firmaer og/eller nogle gode råd forslag mht til en mulig opsøgende kontakt)
Avatar billede giang Nybegynder
04. august 2003 - 17:28 #1
Jeg tror egentlig at de tilbageværende firmaer på dette område er reelle nok.

Hvilke sites er det du driver? Hvis de passer til vores målgrupper, kunne vi muligvis være interesseret i at yde et sponsorat.
Avatar billede nythjem Nybegynder
04. august 2003 - 21:21 #2
Hører lige med :)
Avatar billede petermjensen Nybegynder
05. august 2003 - 07:52 #3
Jeg ejer nogle udenlandske sites, som giver nogle gratis services.
Nyhed fetching ( jeg ved nu ikke om jeg vil ha bannere mht til det nu hvor der har været så meget debat om deep linking)
, url forwarding, site indexing og site logging.
Det er kun til to meget specifikke målgrupper.. musikere og grafikere..

Tror I man kunne tage telefonen, eller emailen og opsøge nogle der eventuelt ville kunne få udnytte af det?
Hvordan tror I, reaktionen ville være med det? Ville de se det lidt som spam?

Jeg har været lidt nervøs for at skulle virke for useriøs, hvis jeg tog kontakt til firmaer.
(har ikke turde ringe pga min skole engelsk :oD)
Avatar billede nythjem Nybegynder
05. august 2003 - 08:14 #4
God morgen Peter!

Hvis din målgruppe er så specifik som den er, og hvis du har et rigtig godt kendskab, og ikke mindst "lidt loyale" kunder/gæster til dit site, så vil jeg da helt klart mene, at du skal se, at få fanget nogle annoncører.

Det er klart, du skal sidde dig ned og tænke rigtig godt og grundigt over, hvem det er der har virkelig interesse i din besøgende, og hvad du kan tilbyde dine mulige nye annoncører.

Jeg er efterhånden blevet rimelig betaget af e-mailen som reklamemedie. Hvis du har et firma er det jo lovligt, at "spamme" til andre firmaer, såfremt du gør opfordring til tilbud. Jeg har virksomhed, og er desværre i den situation, at jeg bliver kimet ned af sælgere hver dag. Hvis virksomheder begyndt, at skrive til hinanden ville jeg opfatte det som noget videre seriøst. Jeg synes helt sikkert du skulle forsøge dette medie, idet det ikke støjer så meget som en irriterende sælger :)
Avatar billede petermjensen Nybegynder
06. august 2003 - 09:47 #5
Godmorgen :o)

Det syntes jeg lyder spændende!
Jeg er måske lidt bekymret om mailen så drukner i spammails?
Bruger du nogle specielle metoder, ord eller lign?

Men jeg tror det umiddelbart vil blive min metode.

Lige for at sikre mig, mht:
"Hvis du har et firma er det jo lovligt, at "spamme" til andre firmaer, såfremt du gør opfordring til tilbud".

Er det ikke lovligt at sende uopfordrede mails til firma'er.. Bare det ikke er private?
(Godt nok er det for det meste udenlandske forretninger jeg vil kontakte, men det skulle vist være lovligt)

Læg lige et svar :o)
Avatar billede nythjem Nybegynder
06. august 2003 - 15:39 #6
Hej Peter!

Hvis du vil udsende en e-mail kan jeg kun anbefale dig, at være jordnær og fortælle om dit produkt på en god måde, så dine potentielle kunder forstår, at de "ikke kan leve uden dit produkt". :)

Jeg bruger selv ingen specielle ord, men prøver at være så ærlig som mulig. Jeg tror ikke at firmaerne drukner i spam, og vil derfor betragte dit tilbud som et tilbud (fremfor en intetsigende henvendelse).

Ifølge loven er det muligt, at virksomheder kan sende uopfordrede tilbud til hinanden. Sådan fungerer "hard mail" lovgivningen, og denne undviger ikke fra den elektroniske lovgivning. Derimod er det ulovligt, at sende e-mails til private personer, idet du går ind i "dørsalgs lovgivningen". Hvis man vil sende e-mails til private personer skal man derfor være en avis eller abonnementsfirma. :)

Held og lykke med din e-mail kampagne :)
Avatar billede ALS Praktikant
06. august 2003 - 16:10 #7
nythjem råd om at sende "spammail" til firmaer med et tilbud, er et rigtigt dårligt råd, da det er i stid med markedsføringslovens §6a. Det er ikke rigtigt at forbudet kun gælder private personer. Det gælder ALLE typer modtagere, der ikke forud har tilkende givet at de ønsker at modtage et tilbud.

<SNIP>
Bekendtgørelse af lov om markedsføring
LBK nr 699 af 17/07/2000 (Gældende)

§ 6 a. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.
</SNIP>
Avatar billede nythjem Nybegynder
06. august 2003 - 16:40 #8
Ib-rene-cairo..

Jeg tager på ferie nu, men vil blot lige nævne, at den paragraf du citerer fra Markedsføringsloven er gældende for Business to consumer.

Hvis du havde ret i din antagelse ville det være ulovligt for mig, at tage henvendelse til nogen personer.
Avatar billede ALS Praktikant
06. august 2003 - 16:48 #9
nythjem >> NEJ, den gælder for alle kunde typer, ikke kun "Business to consumer".

Det er ulovligt at sende spam i hele EU, uanset hvem modtageren er. Netop derfor sendes det så godt som altid fra lande uden for EU.
Avatar billede ALS Praktikant
06. august 2003 - 16:50 #10
nythjem >> Det er noget vrøvl at så "ville det være ulovligt for mig, at tage henvendelse til nogen personer."

Hvis du lige læser hvad der står, så gælder det "elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax".
Du kan således lovligt benytte et brev eller telefonopkald (derfor ringer sælgerne til dig).
Avatar billede ALS Praktikant
06. august 2003 - 16:57 #11
Du kan jo prøve at læse fortolkningen af spam i forhold til §6a i Markedsføringslovens på http://www.retssal.dk/emneindex.php3?vis=n&side=430

<SNIP>
7. Forbudets rækkevidde
Efter ordlyden af §6a, stk. 1, er erhvervsdrivende afskåret fra at udsende salgsmateriale pr. e-mail til alle – såvel forbrugere som erhvervsdrivende. Det er i den forbindelse uden betydning om udsendelsen sker til virksomheders e-mailadresser eller deres medarbejderes.
</SNIP>
Avatar billede nythjem Nybegynder
06. august 2003 - 17:09 #12
Af ovenstående stykke har du ret, men

jeg mindes bestemt en retsag, (jeg ikke kan finde), hvor det tydeligt fremgår, at det er lovligt, at sende e-mails til virksomheders info@ adresse.
Avatar billede petermjensen Nybegynder
07. august 2003 - 07:28 #13
uuh :o)
Jeg vil kontakte en advokat, bare lige for at være heelt sikker :o)

Men jeg er meget glad for den hjælp jeg har fået.
Jeg syntes det gav mig et lidt bedre perspektiv på tingene.

Jeg håber pointgivningen er god nok, eller må I lige sige til ;o)
Avatar billede ALS Praktikant
07. august 2003 - 09:15 #14
Jeg er 100% sikker i min sag, min påstand underbygges særdeles godt af artiklen fra www.retssal.dk, men det er fint nok at checke med en advokat først :o)

Jeg er temmelig forundret over at nogen kan foreslå at man skal markedsføre sig ved hjælp af spam. Man burde som minimum kende markedsføringsloven når man begynder at rådgive om markedsføring, desuden er der lige pt. så meget offentlig fokus på ulovlig spam og hvor store gener det er for folk.
Har I slet ikke overvejet at spam også virker negativt på modtageren? Du skader din forretning på den måde, da langt de fleste er pissse irreteret over at modtage så meget junk-mail.

Send dit budskab pr. brev, det er i det mindste lovligt.