Avatar billede bytemind.dk Nybegynder
04. august 2003 - 13:14 Der er 12 kommentarer

Automatisk login system

Jeg har lavet et login system, men vil gerne have så brugerne kan krydse af så deres oplysninger kan huskes, men så man stadivæk kan logge ind som en anden bruger!

Hvordan laver man det?
Avatar billede riversen Nybegynder
04. august 2003 - 13:19 #1
Det kan du bare gøre vha. en cookie. Hvis den er sat opretter du en session. Når så en bruger vil skifte brugernavn kan man bare logge ind og den samme session erstattes.
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
04. august 2003 - 13:29 #2
eller du kan sætte en cookie.

læse den ind i dine <input> felter

og så skal brugeren trykke login for at logge ind...
Avatar billede bytemind.dk Nybegynder
04. august 2003 - 14:17 #3
Jo tak, jeg bruger allerede en cookie når brugeren logger ind, og jeg har lavet så den husker brugeren, men når så man sletter brugernavnet og kodeordet og logger ind som en anden, er det stadigvæk den første bruger der bliver logget ind, også når man fjerner "husk" fluebenet, husker den stadigvæk og logger ind som den originale bruger
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
04. august 2003 - 14:41 #4
du skal endten overskrive den gamle cookie, eller slette den jo ;o)
Avatar billede riversen Nybegynder
04. august 2003 - 15:10 #5
du skal overskrive den session.
Avatar billede bytemind.dk Nybegynder
04. august 2003 - 15:17 #6
Jeg kører endnu ikke med sessions - Og en session slettes vel når man logger af!?
Avatar billede riversen Nybegynder
04. august 2003 - 15:18 #7
ja, og hvad er problemet med det?
Avatar billede bytemind.dk Nybegynder
04. august 2003 - 15:21 #8
Ikke noget, men svært at overskrive en session når der ik er nogen
Avatar billede riversen Nybegynder
04. august 2003 - 15:21 #9
men det kan du jo så lave istedet
Avatar billede riversen Nybegynder
04. august 2003 - 15:23 #10
men hvis du absolut ikke vil, så må du jo smide lidt kode, for du har jo sikkert lavet fejl så
Avatar billede riversen Nybegynder
05. august 2003 - 09:55 #11
hallo?
Avatar billede thorus Nybegynder
30. september 2004 - 02:14 #12