Avatar billede nielsgron Nybegynder
31. juli 2003 - 01:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

window.opener.document

Jeg har et forum, hvor det skal være muligt at indsætte smilies. Derfor har jeg lavet et lille popupvindue med nogle smilies, der indsættes i et bestemt textfelt når man trykker på dem.

Altså, forum.php indeholder et textfelt der hedder "text" inde i en form der hedder "forum". I popupvinduet er der følgende java script:

<script language="javascript">
function skriv(smilie){
window.opener.document.forum.text.value += smilie
}
</script>

Derudover er der nogle links som fx:
<a href="#" onclick="skriv(' :-) ');return false">Glad</a>

Når man så trykker på linket, så skriver den ":-)" i textfeltet i det oprindelige vindue, og det er også meget fint, men mit spørgsmål er så, om man kan ændre den her linie: "window.opener.document.forum.text.value += smilie" så det skriver i et textfelt i en bestemt URL(det er den jeg gerne vil kunne specifisere).

Er det muligt? - Hvordan?
Avatar billede bearhugx Nybegynder
31. juli 2003 - 01:39 #1
at skrive til et tekstfelt på en bestemt URL>> Den skal du lige forklare...
Avatar billede grunken Nybegynder
31. juli 2003 - 01:58 #2
fatter osse hat ;)
Avatar billede roenving Novice
31. juli 2003 - 14:06 #3
Du kan vel lave en url, som hedder:
window.location="mitPhp-script.phtml?code=%3A%2D%29"

-- og så i scriptet lave en window.close()

-- som dog nok vil afkræve brugeren en reaktion ...
Avatar billede nielsgron Nybegynder
31. juli 2003 - 14:27 #4
ja okay, jeg indrømmer at den er lidt tricky.

jeg går ud fra (og ret mig endelig, hvis det er forkert) at denne linie
window.opener.document.forum.text.value
bestemmer hvor :-) bliver indsta henne. I dette tilfælde i det vindue der har åbnet popup'en, i formen 'forum', i feltet 'text'.
Men jeg vil gerne have at den skal skrive det i et andet vindue end der der har åbnet popup'en, lad os fx sige i en fil der hedder test.php.

Hjalp det på forståelsen?
Avatar billede roenving Novice
31. juli 2003 - 16:09 #5
Hvis vi kan finde en sti til stedet kan vi også indsætte noget (selvfølgelig under forudsætning af at det er et åbent vindue fra samme website !-)

-- men vi kan under ingen omstændigheder sætte noget ind i en fil -- det kan kun gøres med et database-script e.l.

Men et eksempel:
Du har to frames i dokumentet, i den ene har du et tekstfelt, i den anden nogle knapper, som åbner en popup, så vil det være framen, som er opener, altså bliver stien:

opener.parent.textFrame.document.forum.text
Avatar billede nielsgron Nybegynder
28. maj 2008 - 23:16 #6
På tide at lukke ;)
Avatar billede roenving Novice
29. maj 2008 - 23:37 #7
Jepz !-)

-- men kom du aldrig videre ?-)