Avatar billede danielhep Nybegynder
11. december 2000 - 21:33 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Hvilket sprog??

Hejsa jeg vil godt i gang med at programmere.
Hvilket sprog skal jeg vælge.
Det gør ikke noget at man også kan bruge det til hjemmesider.
Det skal ikke være ASP/PHP.
Kan ikke få det til at virke på min computer.
Hvis der er nogle som har et godt forslag så sig endelig til.
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. december 2000 - 21:35 #1
hvad vil du gerne programmere ??? det er lidt essentielt at vide hvad du gerne vil lave før vi kan rådgive dig...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
11. december 2000 - 21:35 #2
Visual Basic/C++/Delphi .. eller Java (der kan du bruge JSP på nettet..(
Avatar billede danielhep Nybegynder
11. december 2000 - 21:53 #3
Det som jeg vil programmer er små spil, programmenuer.
Små hjælpe programmer, og nogle spil som jeg kan lægge ud på en wed side.
Avatar billede limemedia Nybegynder
11. december 2000 - 22:00 #4
Ja, VB eller Delphi er din ven :)
Avatar billede stigc Nybegynder
11. december 2000 - 22:51 #5
JAVA er det \"eneste\" du kan lave spil til Internette i!
Samtidig et meget eftertraktet sprog, hvis du ville bruge det jobmæssigt!
Avatar billede danielhep Nybegynder
11. december 2000 - 23:41 #6
Ok...
Delphi er det et svært sprog fordi at jeg har igen kendskab til det overhovet??
Er det svært at komme i gang med?
Hvor kan jeg downloade et gratis kompiler program, og nogle guider??
Avatar billede limemedia Nybegynder
12. december 2000 - 00:19 #7
AltOmData cd\'en har Delphi4... og en bog i boghandlen er nok et godt sted at starte :D

Ingen sprog er \"lette\". Delphi hjælper dig, men tænke bliver du selv nødt til - det gør ingen programmer for dig.
Avatar billede disky Nybegynder
12. december 2000 - 08:51 #8
Tak og lær Java, det er det mest flexible og \'smukke\' object orienterede sprog der findes.

Og det kan bruges til alt fra applets, over små applicationer til store tekstbehandlinger (star office), det kan også bruges som server side script sprog (JSP) og virker på meget tæt på alle computer systemmer der findes, lige fra Nokia 9210 (ja den kan køre java) over pc\'ere til kæmpe mainframe systemer, og flere og flere embeddede systemmer bruger også java.

Disse muligheder er der ingen af de her andre nævnte sprog der har.

Og som Stigc siger, branchen vil have Java folk, netop pga. sprogets store muligheder, og den sidste fordel det er skide nemt at lære. Og det minder om C/C++ hvis du engang fik brug for det.
Avatar billede lsn1 Nybegynder
19. december 2000 - 16:50 #9
Er Java bedre end Object Pascal???

Er star-office da lavet i Java? Jeg troede den var lavet i C++...

Vil det så sige, at jeg ikke kan få mig et job, npr jeg fylder 18  år, da Object Pascal ikke er så udbredt? Jeg har jo kun Delphi, ikke Borland JBuilder.

Jeg programmerer jo i Delphi...

Avatar billede stigc Nybegynder
19. december 2000 - 17:53 #10
JAVA er jo gratis at gå i gang med. Jeg har programmeret i et par år og bruger stadigvæk Notepad, og den gratis compiler fra www.java.sun.com. Det har ikke kostet mig en øre!
Avatar billede lsn1 Nybegynder
21. december 2000 - 12:48 #11
Hvor kan jeg downloade en Java-compiler?
Jeg kan ikke finde den på www.java.sun.com

LSN
Avatar billede stigc Nybegynder
25. december 2000 - 01:09 #12