Avatar billede zyberdog Nybegynder
23. juli 2003 - 14:30 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Problemer med systemydelsen.

Da jeg var ved at blive lidt træt af min langsomme computer surfede jeg lidt i 'Egenskaber for system' og fandt under 'Ydelse' noget tekst ved hvert af mine drev der i Windows Hjælp forklarede sig sådan her:
-----------------------------------------------------
Drev X anvender filsystem af typen MS-DOS-kompatibilitetstilstand.

Dette problem opstår ofte på mere end ét drev. Det skyldes normalt en driver i Config.sys-filen, som Windows ikke genkender, og som har forbindelse med meddelelsen Paging i kompatibilitetstilstand formindsker den generelle systemydelse. Hvis begge meddelelser vises, skal du først se i Hjælp til Paging i kompatibilitetstilstand formindsker den generelle systemydelse.
Hvis meddelelsen Drev X anvender filsystem af typen MS-DOS-kompatibilitetstilstand kun vises på ét drev, bruger dette drev en MS-DOS-kompatibilitetsdriver (real-tilstand), som muligvis formindsker dette drevs ydeevne. Kontakt hardwareproducenten for at høre, om du kan få en opdateret driver til drevet. Hvis du ikke kan det, kan du dog stadig bruge drevet, selvom dets ydeevne ikke er optimal.

----------------------------------------------------

Nogle idéer til hvad jeg kan gøre for at løse et sådant problem?

Info:
Som i nok kan se af mit kategori valg, bruger jeg Windows98
Problem teksten står både under mit C og D drev der er partitioner på samme harddisk.
Avatar billede fromsej Praktikant
23. juli 2003 - 14:42 #1
Prøv at tjekke din config.sys, åbn den evt i notepad og kopier den herind.
Det er en skjult fil, så du skal lige slå vis alle filer til.
Den ligger i C:\
Avatar billede zyberdog Nybegynder
23. juli 2003 - 14:50 #2
config.sys filen:

shell=command.com /e:956 /p

efterfulgt af 2 tomme linier.. :/
Avatar billede fromsej Praktikant
23. juli 2003 - 14:54 #3
Det var ikke meget.*S*
Prøv at omdøbe den til config.bak, og omdøb Autoexec.bat til Autoexec.bak, genstart og se om det ændrer noget.
Avatar billede zyberdog Nybegynder
23. juli 2003 - 14:57 #4
hmm.. ok..
/me krydser fingre...
Avatar billede fromsej Praktikant
23. juli 2003 - 14:58 #5
/me Skriver IKKE med blåt her.*G*
Hvis ikke det hjælper, må vi prøve noget andet.
Avatar billede zyberdog Nybegynder
23. juli 2003 - 15:06 #6
Det ændrede ingenting, overhovedet.

Beskederne er der stadig under 'Ydelse',
og filerne autoexec.bak og config.bak er der selvfølgelig.
Ingen nye filer..
Avatar billede fromsej Praktikant
23. juli 2003 - 15:40 #7
Åbn Denne Computer, højreklik på Harddisken, vælg egenskaber.
Hvad står der ved filsystem?
Avatar billede zyberdog Nybegynder
23. juli 2003 - 15:49 #8
FAT32
Avatar billede fromsej Praktikant
23. juli 2003 - 15:53 #9
Ny config.sys:
device=C:\WINDOWS\COMMAND\display.sys con=(ega,,1)
Country=045,850,C:\WINDOWS\COMMAND\country.sys
Ny Autoexec.bat:
mode con codepage prepare=((850) C:\WINDOWS\COMMAND\ega.cpi)
mode con codepage select=850
keyb dk,,C:\WINDOWS\COMMAND\keyboard.sys
Lav en .txt fil med notepad, kopier indholdet af config.sys over, og gem den som config.sys *S*
Det samme med Autoexec.bat.
Flyt dem ind i C:\ , genstart.
Hvis ikke det hjælper må du have en driverkonflikt i din anden hardware, som vi så må på jagt efter.
Avatar billede zyberdog Nybegynder
23. juli 2003 - 16:02 #10
Virkede ikke.
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
23. juli 2003 - 16:04 #11
har du en ATA100/133/RAID controller på motherboardet? hvis ja, så prøv at reinstallere driverne til den.
Avatar billede fromsej Praktikant
23. juli 2003 - 16:06 #12
Bare jeg dog kunne huske hvad jeg gjorde da jeg havde den fejl. :o(
Er det noget der lige er kommet, eller har det været der altid?
Avatar billede zyberdog Nybegynder
23. juli 2003 - 16:11 #14
fromsej, har en mistanke om at det har været der i langtid.
Avatar billede fromsej Praktikant
23. juli 2003 - 16:16 #15
Har du sat noget hardware i der kan have lavet balladen?
Du kan lige prøve at klikke Start->Kør skriv SFC og tryk <Enter>
Win98 CDén skal være i drevet.
Avatar billede zyberdog Nybegynder
23. juli 2003 - 16:25 #16
Har ikke lige mere tid idag.

btw. fromsej, CD-ROM drevet virker heller ikke :)
Avatar billede fromsej Praktikant
23. juli 2003 - 16:50 #17
Så er det nok CD-Rom drevet der er slyld i det.*S*
Avatar billede zyberdog Nybegynder
26. juli 2003 - 11:37 #18
Gider ikke arbejde mere på det i denne omgang.. begrænset med tid..

Svar så får du dine points..
Avatar billede fromsej Praktikant
26. juli 2003 - 12:55 #19
OK, men du kan bare tage dine point igen, eller dele, det er fint nok med mig.*S*