Avatar billede dr_chaos Nybegynder
16. juli 2003 - 16:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Insert data i sql database

Jeg arbejder med en sql server hvor jeg skal indsætte noget data fra 3 typer af felter i en sql data base.
Jeg er fuldstændig noob til asp.net men har tidligere arbejdet med asp.
Jeg ønsker at indsætte værdier fra et textfelt, et textarea og en dropdownliste ind i databasen.
Jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre dette er der nogen som har nogle foreslag.
Jeg har ikke noget kode selv og jeg har søgt forskellige steder på nettet men ikke fundet noget brugbart.
håber i kan hjælpe.
Avatar billede alundsgaard Nybegynder
17. juli 2003 - 15:06 #1
Mit råd er at du kan købe en god asp.net bog. Der er en god en på dansk fra IDG... Her Kan du læse lidt om den, og den er rigtig god til at starte på:

http://www.libris.dk/default.asp?loadside=/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-514-5

Har selv brugt den en del, og den beskriver hvordan det virker.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
18. juli 2003 - 07:18 #2
ok men jeg ville foretrække en god bog der omhandler det samme men som bruger c# som sprog
Avatar billede longshanks Nybegynder
20. juli 2003 - 17:03 #3
Mit råd er at kode al database koden i en dll, fil. Lægge den op i bin biblioteket på server(hvis du ikke har et bin bibliotek på webserver, så opret bare en i roden).

Jeg bruger personligt SharpDevelop, til at udvikle i(gratis). I det program er det meget nemt at lave sit eget lille DLLbibliotek, indeholdende alle de klasser osv. man skal bruge til at håndtere f.eks. dbkald.

Af god litteratur, må jeg anbefale C# How To Program fra Deitel, der berøer det meste indenfor hvad man kan lave i C#. Ikke så meget med hensyn til ASP.NET sider, men koden du bruger er mere eller mindre det samme, dvs kan du kode C# kan du også lave asp.net sider.

Allan
Avatar billede longshanks Nybegynder
20. juli 2003 - 17:05 #4
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. oktober 2003 - 11:24 #5
bla