Avatar billede datamaker Nybegynder
16. juli 2003 - 11:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at rulle GP til xp klienter

Jeg troede jeg fandt en løsning, men nej. Derfor denne genåbning af spg.

Jeg er ved at sætte en ny win2000 DC op. Jeg har imidlertidig lidt problemer med at få mine xp pro klienter til at bruge GPO indstillingerne. Helt konkret er det tilladelse til at ændre systemklokken. Jeg har givet mine almindelige brugere lov til dette. Og hvis jeg logger testbruger ind på en win2000 proff., så kan jeg ændre systemklokken. Men hvis testbruger logger ind på en XP pro klient, så får jeg at vide, at det har jeg ikke tilladelse til.

Det er et af de problemer som er så trælse, så er der nogen som kender en løsning.
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2003 - 19:59 #1
Hvis dine XP klienter er medlem af dit domæne, synkroniserer de automatisk dato og tid, med din DC. Så hvorfor skal din "testbruger" have tilladelse til at andre tid, dato mm.

:-)
Avatar billede datamaker Nybegynder
16. juli 2003 - 21:56 #2
Fordi nogle af dem gerne vil bruge den til at finde en dato o.l.
Avatar billede lazac Nybegynder
25. juli 2003 - 17:00 #3
Pas på med at ændre tiden på klienterne.
Vi har oplevet at eks. udrulning af software gennem AD ikke virkede fordi klientens ur var bagud i forhold til serverens.
Avatar billede datamaker Nybegynder
25. august 2003 - 18:48 #4
lukker