Avatar billede enzilla Nybegynder
15. juli 2003 - 23:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Probs. med instal. af xp på ny pc

jeg har lige anskaffet mig en ny maskine med følgende:
-epox nvida fsb 400 ultra etc.
-2800+ AMD
-512 mb ram
-geforce 4, ti4200 128 mb 8x etc.
og en seagate 120 giga HD

Problemet er at når jeg (forsøger at) installere XP, på den, laver den ballade, oftest kommer der en melding om at der er noget hardware bøvl og at man kan prøve at tjekke det efter, eller slå cachen fra i bios.

-hvis jeg slår cachen fra går det mega langsomt men den kommer da mere eller mindre frem...men det virker ikke helt som en optimal løsning.

cpu´n er blevet sat til 166 mhz (bare lidt info. hvis det kan hjælpe)

melding på motherboardets lille kodeting viser FF, kan ikke helt blive enig med mig selv om det er godt eller skidt?

relevant hjælp ville være kanon

på forhånd tak, Enzilla
Avatar billede rummanden Nybegynder
16. juli 2003 - 00:19 #1
prøv at loade optimal setup i BOIS... så sætter den det hele til stabile værdier... (eller er det optimal performance ...?) :o)

/Rummanden
Avatar billede rummanden Nybegynder
16. juli 2003 - 00:20 #2
i BIOS .... even...
Avatar billede mikem24 Nybegynder
16. juli 2003 - 01:15 #3
hej sæt det hele til 133 mhz ikke sikker at dine ram kan køre 166mhz
Avatar billede enzilla Nybegynder
16. juli 2003 - 23:10 #4
jeg takker for hjælpen til jer begge, det hjalp.
mikem24, jeg troede man kunne give point flere gange, så jeg gav til rummanden og ville også give dig, så hvis du lige kan komme med en løsning på hvordan jeg kan tildele dig de point jeg er dig skyldig, så sig lige til
Avatar billede kenp Novice
17. juli 2003 - 00:28 #5
mikem24 du skal hente point her
http://www.eksperten.dk/spm/376913

men var det ikke mere rigtigt at rumanden leverede tilbage i stedet for!