Avatar billede jailbird Nybegynder
15. juli 2003 - 13:06 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

søger job som anmelder

Hej,

jeg søger efter et job som anmelder af PCspil. Jeg er det allerede for en nuværende side, men udbyttet er minimalt; Et spil hver tredje måned, hvis man altså er heldig nok.

Er der nogen der mangler én som mig eller kan henvise mig? Jeg har gode skrive-egenskaber og synes selv jeg er fair i bedømmelsen. Jeg ønsker ikke at skrive på fuldtid, men kun som en bibeskæftigelse i min fritid.

Hvis det er, så skriv til mig; jailbird@ofir.dk
Avatar billede janemil Nybegynder
15. juli 2003 - 14:59 #1
Ved godt der er langt fra pc til foto.
Men skulle du være interessret og har evner til at skrive om photoshop, foto eller andre foto relaterede ting er www.fotoportal.dk en mulighed.
Avatar billede izemate Nybegynder
15. juli 2003 - 16:30 #2
(spam sorry)
Janemil > hvad for man for at skrive for fotoportal.dk ?
Avatar billede janemil Nybegynder
15. juli 2003 - 16:34 #3
Vil gerne nogle artikler om hvordan man bruger photoshop til unsharp mask, fritskrabning af ting på et billede og andre spændende ting man kan lave med Photoshop. Selvfølgelig med henblik på bearbejdning af fotos.
Der ud over så er jeg interesseret i andre artikler i relation til fotografering og billede behandling.
Anmeldelser af udstyr og bøger.
Avatar billede izemate Nybegynder
15. juli 2003 - 19:27 #4
nu tænkte jeg mere om man for noget til gengæld for "arbejdet"
Avatar billede janemil Nybegynder
15. juli 2003 - 20:04 #5
>gengæld for "arbejdet"
Ja man får penge. Hvor meget? Kom selv med et bud.
Typisk giver jeg 300kr af mine egne penge for 1-1½ A4 - godt skrevet. Er du momregistret er det lidt bedre for mig - så giver jeg 500-600kr.
Men det er lidt forskelligt - jeg har en til at anmelde bøger - hun for også bøgerne bagefter - så hun er tilfreds med lidt færre penge.
Men det skal jo i hvert fald være så begge er tilfredse. Er det med forarbejdede billeder og den slags tager det jo også tid. Og tid er jo...
Avatar billede konyher Nybegynder
15. juli 2003 - 23:34 #6
Hejsa Jane.... Har selv en temlig stor forstand på photoshop og om at roder med billeder i på mange måder....Så måske kunne jeg friste med at skrive en artikler kunne være nice med lidt håndører nemlig :)
Avatar billede konyher Nybegynder
15. juli 2003 - 23:34 #7
undskyld mente jan...
Avatar billede janemil Nybegynder
15. juli 2003 - 23:50 #8
>konyher
Det kunne være fint.
HUSK at udgangspunktet skal være et digitalt foto.
Prøv at lave en artikler om noget fedt man kunne gøre med et digitalt foto. Du skal ikke forklare om en masse ting i samme artikel.
Kun en ting som forklares i dybden og med gode skærm dumbs.

http://www.freelancefotograf.dk/album/default.aspx - hvis du ikke har nogle digitale fotos at lege med kan du enten vælge nogle fra siden (kan sende dig dem) eller jeg kan tage nogle nogle flere - du kan bare sige af hvad.

Målgruppen er fotografer - huske hele tiden på det. Foto, foto og foto. Photoshop skal ikke overskykke, men kun være et hjælpemiddel til at lege med sine fotos.

Bliver artiklen god og brugbar kan vi finde ud af noget. Du kan få 300 for den første til jeg lige kender dit niveau.

Skal være 1-1½ A4 på print. Er den længere skal den nok deles i 2.
Avatar billede konyher Nybegynder
15. juli 2003 - 23:54 #9
jamen jeg kigger da på det :) tænkt noget hen af hvor meget man hvor hvordan man kan rette mange fejl på sine foto's (alt fra himmel) til skræmmer røde øjne og sådan
Avatar billede janemil Nybegynder
15. juli 2003 - 23:57 #10
Lyder kanont.
Husk ikke for mange ting i samme artikel - lav step by step forklaring i dybden. Så man kan printe din artikel og følge den step by step og selv opnå et godt resultat.

Så tjener du også flere penge når du skriver flere artikler i stedet for at brænde alt krudt af på en gang.
Avatar billede janemil Nybegynder
15. juli 2003 - 23:58 #11
Det er selvfølgelig på dansk ;-)
Avatar billede konyher Nybegynder
15. juli 2003 - 23:59 #12
arhh så du mener noget i stil med tuts??? Kunne være nice :)
Avatar billede janemil Nybegynder
16. juli 2003 - 00:03 #13
Ja tuts. Så selv din mor ville du lave det bagefter (næsten). Dog uden at dumgøre folk. Ikke let - men giv det et forsøg.

Den med at fjerne røde øjne er cool.
Avatar billede konyher Nybegynder
16. juli 2003 - 00:07 #14
er i fuld gang :)
Avatar billede janemil Nybegynder
16. juli 2003 - 00:16 #15
Slynger lige en masse ud artikler ud. Du har nok selv nogle ideer. Vi snakkes - vil i seng.

Fritlægning. Så man fjerner baggrunden og kan ligge en anden ind eller bare lave en med ens farve.
Lasso og ekstrakt.

Fjern uønskede elementer fra et billede med Stamp eller hvad man nu bruger.

Om unsharp mask - hvorfor og hvordan?

Lysne eller mørkne et billede med niveauer - histogram.

Fra farve til sorthvid. Gerne også effekten med at få billedet til at se gammelt ud.
Avatar billede janemil Nybegynder
16. juli 2003 - 00:17 #16
Det er vigtigt at skærmdumbs er med danske menuer.
Avatar billede konyher Nybegynder
16. juli 2003 - 00:37 #17
Okay laver dig nogen :) hehe billedet str. ??? hvor storer skal billeder ca. være?
Avatar billede janemil Nybegynder
16. juli 2003 - 00:40 #18
Billeder - 150-350 pix bredde. Højden skal tilpasse sig bredden.
Avatar billede konyher Nybegynder
16. juli 2003 - 00:48 #19
Men det er vil okay at jeg forklarer det som engelsk photoshop alt efter som jeg ikke har dansk i og regner med at folk også bruger englesk..
Avatar billede janemil Nybegynder
16. juli 2003 - 00:51 #20
>engelsk photoshop
Prøv en artikel med det inden du laver flere. Vil helst alt på sitet er på dansk så vil helst det kunne blive på dansk.
Men lad os lige se den ene først - skal lige vurdere hvor meget det genere.
Avatar billede konyher Nybegynder
16. juli 2003 - 00:57 #21
altså det er kun begrabberne i menuen der er på engelsk..
Avatar billede janemil Nybegynder
16. juli 2003 - 00:58 #22
Ja bare prøv med det.
Avatar billede konyher Nybegynder
16. juli 2003 - 01:45 #23
Sådan så er der en artikel om hvordan du få et billed til at se gammelt ud kort og præcis
Der er nok en stavefejl eller 2 men det order jeg imorgen hvis sporget ikke er ordenligt heller så sig lige til !!
Skal nok også sætte ordenligt op det er også kun for at vise dig sådan ca. hvad jeg tænker på :)

Kig på http://www.konyher.1go.dk/tut/tut.htm
Avatar billede janemil Nybegynder
16. juli 2003 - 07:56 #24
Jeg kan lide den. Du kan lige rette den igennem. Send mig en mail på info@webmasteren.dk når du har gjort det. Husk at sende dine konto informationer med. Reg.nr og Kontonummer.
Avatar billede konyher Nybegynder
16. juli 2003 - 19:05 #25
Har sendt dig en mail med det hele i :) rette til og sådan
Avatar billede janemil Nybegynder
17. juli 2003 - 10:53 #26
Avatar billede jailbird Nybegynder
21. juli 2003 - 21:32 #27
lukker ? - blev ikke klogere