Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
04. juli 2003 - 14:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Install. af screensaver

Når jeg har hentet en screensaver fra nettet .scr, er jeg i tvivl om hvilken mappe den skal ligge i. Jeg kører XP. Nogle af mine andre selv-installerede screensavers ligger i c:\winnt og disse kommer også op i listen, når jeg via kontrolpanelet vil ændre screensaver.
Bare ikke når jeg hentet nogle .scr filer og lægger dem i mappen selv.
Hvad går der galt??
Hilsen Marianne
Avatar billede magictouch Nybegynder
04. juli 2003 - 15:00 #1
Prøv at søg efter: *.*scr,så kan du se hvor windows egen scr ligger.Umiddelbart vil jeg mene at du finder dem i windows/system32.
Scr filer fra nettet skal da unzippes eller installeres, men det gør du måske?
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
04. juli 2003 - 19:03 #2
magitouch har ret filerne skal installeres i windows/system32 :)

Har du prøvet at højreklikke på filen - du får så lov til at vælge konfigurer/installer. XP har dog problemer med visse savere. Er der tale om en 16 bit saver (mange standard savere er 16 bit), kan du ikke få den til at køre under XP. Du bliver så nødt til at invesere i sw der kan styre disse savere for dig. det kunne f.eks. være Screen Control fra Screensaverheaven http://www.galttech.com/screenshots/screencontrol.html

Men er ikke ligefrem gratis :/
Er selv ærgerlig over at mange af mine favoritsavere ikke kan køre under XP, uden lidt hjælp fra anden sw
Avatar billede magictouch Nybegynder
04. juli 2003 - 20:13 #3
Jeg har lige rodet lidt med en 16 bit screensaver der "tilfældigvis" hedder MAGIC!  og screencontrol har jeg også prøvet. Ka´ du ikke nævne en af dem du ikke kan få til at køre.
Fik du forresten dem fra nettet til at køre?
Avatar billede magictouch Nybegynder
04. juli 2003 - 20:42 #4
Der er noget her du måske kan bruge: www.dynamickarma.com/download.htm
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
05. juli 2003 - 11:50 #5
Jeg har både .scr filer i c:\winnt og c:\windows\sytem32. I den første ser det ud somom det er dem jeg selv har installeret - altså et program el. lign. der gjorde det for mig og lagde dem et selvvalgt sted. Og i system32 ligger computerens egne. Jeg har lagt min downloadede .scr fil i begge biblioteker, men den kommer ikke op i rullelisten under screensaver i kontrolpanelet.
Hvad er og hvordan ser jeg om det er en 16 bit saver?
Når jeg højreklikker på filen og trykker installer, popper skærmbilledet op med vælg screensaver, men den er ikke på listen.
Er den simpelthen bare for gammel til XP???
Avatar billede magictouch Nybegynder
05. juli 2003 - 13:20 #6
Den er heller ikke på min liste, men du kan lave en mappe på skrivebordet, og så læg dem der ind. Du skal godtnok aktivere dem manuelt, hvis du ikke bruger screencontrol.
16 bit saver´s er mange gange progammer og ikke egentlig scr (de var ikke så avancerede dengang)men jeg har omdøbt min til MAGIC scr,
det gik udmærket
Avatar billede mariannejacobsen Nybegynder
03. juni 2004 - 21:55 #7
Undskyld - jeg havde totalt glemt jeg havde skrevet dette smp.....
Avatar billede susanne_larsen Nybegynder
04. juni 2004 - 17:10 #8
der er faktisk en måde du kan omgå problemet på. Burde ikke virke, men det gør det G**
http://www.eksperten.dk/artikler/51