Avatar billede wise Seniormester
30. juni 2003 - 08:01 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kopiere filer direkte på serveren

Hej Guys

Jeg har en novell server stående på en anden lokation, og skal have kopieret nogle filer fra et volumen til et andet. Jeg troede netop at jeg med ncopy ville kunne gøre dette uden at det skulle ned og vende på min lokale arbejdsstation, men det ser ikke sådan ud da det stadig går meget langsomt og belaster min linie...

Er der ikke en kommando der vi rcon eller et mappet drev giver mig mulighed for at initalisere en filecopy der kører direkte på serveren?

Alternativt må jeg bruge en af de arbejdsstationer der står på den lokation, men det kræver at der er nogle på arbejde derover, og at deres maskiner er fri til dette....

Lasse
Avatar billede wise Seniormester
30. juni 2003 - 08:18 #1
Glemte lige, novell 5.1 sp4
Avatar billede subp Nybegynder
30. juni 2003 - 08:27 #2
Der er flere løsninger

Første løsning
1) skriv netbasic
2) skriv shell
3) så har du de kommandoer som du er vant til fra dos(du har fået noget som ligner en kommando prompt.

Anden løsning
Download toolsbox http://support.novell.com/cgi-bin/search/searchtid.cgi?/2941752.htm
Det er et værktøj som giver dig nogle af de muligheder som du har på en almindelig commando prompt. (Det link jeg har givet dig er til en ændre version. Der har været issues med den nyeste version).

Trejde løsning
Hvis du køber Compaq/HP servere kan du finde værktøjet cpqfm som er en norton commandor for netware. Det er et meget stærkt værktøj.
Avatar billede wise Seniormester
30. juni 2003 - 08:44 #3
Jeg prøver løsning 1, men kan ikke helt finde syntaksen...
Jeg vil gerne kopiere mappen team1 (og undermapper) på data1 volumen ned i mappen lasse3006 på samme volumen, så jeg prøver
copy data1:team1 data1:lasse3006/

Men kan ikke få det til at køre...
Jeg prøvede med nogle enkelte filer og kunne der få det til, hvis jeg angav fuld sti som både fra og til, men kan man ikke kopiere fulde mapper?

Jeg har prøvet, men kan ikke finde den store info omking kommandoerne...

Lasse
Avatar billede zeled Nybegynder
30. juni 2003 - 09:01 #4
NETBASIC copy kan kun bruges til enkelte filer AFAIK.

TOOLBOX's
COPY data1:team1 data1:lasse3006
burde virke iflg. dokumentationen.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
30. juni 2003 - 09:01 #5
Hold dig til subp's anden løsning. Den er nem at have med at gøre, og du vil i det hele taget finde Toolbox uundværlig, når du først har vænnet dig til den :)
Avatar billede ukdtom Nybegynder
30. juni 2003 - 09:44 #6
www.novell.com/download

Søg på "Novell NetWare Server Consolidation Utility 2.0"

Virker både til samme server, imellem flere servere, samt kan lave en sync. og meget mere

mvh

Tommy
Avatar billede wise Seniormester
30. juni 2003 - 10:05 #7
Okay, prøvede straks den, og det ser rigtig godt ud, men den fejler ved alle filerne, og jeg har lavet en auth før.. - og jeg kan fx godt oprette biblioteker med md via toolbox

Nogle ideer?

MB_NOVELL:copy data1:team1 data1:lasse3006/team1 -sl

  COPY: Unable to create destination file:
      MB_NOVELL/data1:/lasse3006/team1/SIKKER~1.WBK (Error 1)
(sådan skriver den for alle filerne...)
Avatar billede zooldk Nybegynder
08. juli 2003 - 14:18 #8
Prøv at kopiere filerne med ConsoleOne - jeg har tidligere gjort dette, uden at filerne skulle gennem min PC.
En af de umiddelbare fordele er, at man f.eks. bliver spurgt, om man vil beholde rettigheder på de filer, man kopierer.

Venligst

ZoolDK
Avatar billede ukdtom Nybegynder
08. juli 2003 - 15:59 #9
Avatar billede wise Seniormester
08. juli 2003 - 16:30 #10
Perfekt, den sidste ser da helt genial ud. Tak til alle for svarerne