Avatar billede croaks Nybegynder
26. juni 2003 - 17:24 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Billig domæne?

Davs!

Jeg vil gerne vide, hvor man kan købe det billigste webdomæne i Danmark?

På forhånd tak!

-Croaks
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
26. juni 2003 - 17:24 #1
det billigste domæne købes hos www.1klik.dk til 69 + moms
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
26. juni 2003 - 17:26 #2
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
26. juni 2003 - 17:26 #3
Det billigste domæne i danmark får du ved samtidig at oprette et webhotel, mange steder får du så domænet for 0,- (men man binder sig jo for webhotellet ;o))
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
26. juni 2003 - 17:27 #4
ellers kan du jo få dig et .tk domæne til den nette sum af 0,-

http://www.tk/
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
26. juni 2003 - 17:28 #5
gonza.dk >> kommer der så ikke også popup reklamer?
Avatar billede rangerbs Nybegynder
26. juni 2003 - 17:32 #6
jakobclausen --> Der kommer ind popup og det er en reklame for .tk
Avatar billede rangerbs Nybegynder
26. juni 2003 - 17:32 #7
ind = en
Avatar billede geforce3 Praktikant
26. juni 2003 - 17:32 #8
Avatar billede geforce3 Praktikant
26. juni 2003 - 17:33 #9
svar.
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
26. juni 2003 - 17:36 #10
jo, der kommer en popup, men om et domæne er 'billigt' kan jo komme an på flere ting:

oprettelses udgifter - det er den vi snakker her eller?
løbende udgifter - dem skal man nok lige have med i sin overvejelse

løbende udgifter:
forpligter man sig til at købe webhotel med månedlig leje?
kører man selv server og skal man betale for dns?

croaks -> skal du _KUN_ bruge domæne, eller har du også brug for webplads, mailplads osv?
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
26. juni 2003 - 17:41 #11
og hvilket domæne skal det være?

.dk .com .net .it .nu .biz .info etc.?

kører du selv server, vil jeg anbefale dig gratisdns.dk det koster kun den årlige afgift til domænet (koster lige gyldigt hvad du vælger) og så har du fuldt styr på dit domæne selv. www.gratisdns.dk -> domæner fra 99 kr.
Avatar billede croaks Nybegynder
26. juni 2003 - 17:46 #12
Det er kun et domæne. Har ikke brug for webplads!
Avatar billede croaks Nybegynder
26. juni 2003 - 17:47 #13
Et DK domæne
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
26. juni 2003 - 17:57 #14
så vil jeg helt klart anbefale dig gratisdns.dk, her får du et .dk domæne 99,- i oprettelse, du bruger deres service koster intet at bruge og du skal derfor kun betale den årlige afgift til dkhostmaster (75,- ligegyldigt hvor du køber)

Med gratisdns.dk har du fuld styr over dns opsætningen for dit domæne, det er ikke svært, men ganske let. Du kan få dit domæne til at pege på en anden url:

mydomain.dk -> home.worldonline.dk/~mysite

eller få det til at pege på din egen server, din egen mailserver, en andens mailserver, kort sagt, du har styr over din dns med gratisdns.dk

Derudover er gratisdns.dk meget stabile, dit domæne vil blive tilknyttet 5 dnsservere (4 i dk, en i texas)

Tjeck deres side www.gratisdns.dk

gratisdns.dk styrer dns'en for mine domæner, og jeg er meget tilfreds med deres service.
Avatar billede spontek Nybegynder
26. juni 2003 - 19:56 #15
http://web-sale.dk tager 5 kr. (selvfølgelig + 75 kr til DK_hostmaster) og så kan du som hos GratisDNS også pege domænet hvorhen du vil
Avatar billede xpress Nybegynder
27. juni 2003 - 00:06 #16
onlineweb.dk og dandomain.dk har gratis oprettelse af domæne, hvis du opretter et webhotel naturligvis..

men det gælder alle domæner ..(.dk)(.net)(.com)(.biz) osv.,
Avatar billede spontek Nybegynder
27. juni 2003 - 00:34 #17
Nu skrev han jo at han ikke skal bruge et webhotel men kun domænet (se post 26/06-2003 17:46:25). I øvrigt svarede gonza.dk allerede 26/06-2003 17:26:59 at man kan få gratis domæne ved køb af webhotel flere steder... men andre ord: "Det er en god ide at læse hvad der er skrevet inden du skriver"
Avatar billede clausbr Nybegynder
07. juli 2003 - 17:39 #18
du kan GRATIS Oprette hos www.freesub.dk dit sub domain xxx.freesub.dk
Avatar billede xpress Nybegynder
10. juli 2003 - 22:46 #19
Det er nemt nok at finde ud af:

gå ind på : http://www.webhostpriser.dk/index.php?side_id=26

De samler alle udbydere i ét system og skaber hermed overblik
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
11. juli 2003 - 23:22 #20
...
Avatar billede jesper_bn Nybegynder
18. september 2003 - 13:34 #21